البرز- عزیزالله شهبازی گفت: استانداری به عنوان ناظر عالی در استان، تنها بدنبال نظارت و تسهیل گری در امور است بنابراین قصد دخالت در تصمیم منتخبان مردم را ندارد ولی اگر اعضای شورا نیاز به همراهی و مساعدت داشته باشند، در کنار آنها خواهیم بود.

استاندار البرز: قصد دخالت در تصمیمات شوراها را نداریم

به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از پایگاه اطلاع استانداری البرز، عزیزالله شهبازی استاندار این استان در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار کرج که امروز یکشنبه برگزار شد، با اشاره به اینکه به احترام اعضا و رای مردم، جلسه بعدی در محل شورای اسلامی شهر کرج برگزار خواهد شد، افزود: مردم فرهیخته کرج هوشمندانه اقدام کرده و افراد شایسته ای را انتخاب کرده اند.

وی ادامه داد: با گذشت ۱۶ ماه از پنجمین شورای اسلامی شهر کرج، اعضا با فراز و نشیب های بسیاری بخصوص در انتخاب شهردار مواجه بودند ولی در نهایت سرافرازانه از چالش ها عبور کردند.

شهبازی با بیان اینکه از مشکلات و در مقابل فرصت های موجود در کلانشهر کرج آگاه هستیم، گفت: ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف کرج موجود است، از این رو به تصمیمات موثر و کارگشای شورای اسلامی شهر در راستای بهره برداری از فرصت ها امید داریم؛ انتخاب شهردار کرج و اتحاد و انسجام موجود بین اعضای شورای اسلامی شهر کرج، گواه بر همدلی اعضا در راستای بهبود و پیشرفت این کلانشهر است.

استاندار البرز اضافه کرد: اکنون دولت بدنبال تفویض اختیارات به مردم و بخش خصوصی است و در این رابطه شورای اسلامی شهر با تصمیمات خود نقش بسزایی در این روند دارد؛ استانداری به عنوان ناظر عالی در استان، تنها بدنبال  نظارت و تسهیل گری در امور است بنابراین قصد دخالت در تصمیم منتخبان مردم را ندارد ولی اگر اعضای شورا نیاز به همراهی و مساعدت داشته باشند، در کنار آنها خواهیم بود.

شهبازی افزود: شهردار عامل تصمیمات شورای اسلامی شهر محسوب می شود و به طور قطع خارج از این چارچوب، اقدامی صورت نمی گیرد؛ شوراهای اسلامی می توانند بر اساس قانون، به مجلس شورای اسلامی طرح ارائه دهند از این رو چنین جایگاهی بسیار ارزشمند و موثر است.

استاندار البرز گفت: بر اساس منظومه فکری و باورهای خود به هیچ عنوان درصدد دخالت در امور و مصوبات شورای اسلامی شهر نیستم ولی در صورت نیاز به مساعدت، این جمع را همراهی خواهم کرد.

وی با اشاره به جلسه روز گذشته با معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه افزود: در این نشست به بزرگراه همت اشاره شد و اینکه این پروژه تاثیر چندانی در کاهش ترافیک کرج ندارد بنابراین کنارگذر شمالی کرج برای تکمیل این طرح توسط شهرداری کرج در دستور کار قرار گرفت.

شهبازی خاطرنشان کرد: معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه با توجه به توضیحات ارائه شده در خصوص اهمیت کمربند شمالی کرج، قطار شهری و مترو کرج-هشتگرد اعلام آمادگی برای مساعدت در این امور را داشت؛  اولین ماموریت محوله از سوی رییس جمهوری به استاندار، ایجاد بستر تردد امن و آسان برای مردم استان با توجه به تنگناهای موجود در راه های البرز بود، از این رو با اهتمام ویژه ای در این راستا اقدام می کنیم.

استاندار البرز افزود: دولت بدنبال جبران نقص ها و کمبودها در جهت ایجاد امنیت، آرامش و رفاه مردم است بنابراین با برون سپاری مسئولیت ها درصدد تسریع در تحقق این اهداف است؛ البرز بسترهای فراوانی برای فعالیت های صنعتی، کشاورزی، فناوری های نوین است که باید از چنین فرصت هایی در جهت رشد و توسعه استان به نحو مطلوب بهره برداری کرد.

نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: ضرورت دارد شوراها و شهرداری ها به سمت درآمدزایی بروند چراکه با کمک های موردی و ارزش افزوده نمی توان برنامه های بزرگ را برای شهر محقق کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: شهرداری با استفاده از نیروهای متخصصی که در اختیار دارد، می تواند در حوزه های مختلف برنامه ریزی دقیقی داشته باشد؛ صاحبان صنایع افرادی هوشمند هستند که می توان از ظرفیت های آنها نیز در حوزه سرمایه گذاری و درآمدافزایی شهرداری بهره برد.

شهبازی با تاکید بر لزوم ساماندهی متکدیان، افزود: باید در این راستا بر اساس برنامه ریزی دقیق و تعاملی ویژه با دستگاه های مربوطه اقدام کرد؛ مسائل اجتماعی و برنامه ریزی در راستای بازسازی بافت های فرسوده از اهم اموری است که شهرداری باید در دستور برنامه های خود قرار دهد؛ اختلاف نظر، بحث و بررسی در شوراها طبیعی است ولی جای خرسندی دارد که شورای اسلامی شهر کرج در نهایت طی زمان کوتاهی به اجماع نظر می رسد.

وی با بیان اینکه به جد درصدد برنامه ریزی در حوزه ارتقا وضعیت اجتماعی و فرهنگی شهرستان های استان هستیم، افزود: در این رابطه شوراهای نقش مهمی را ایفا می کنند.

شهبازی با بیان اینکه از روند تکمیل قطار شهری کرج بازدید میدانی خواهیم داشت، عنوان کرد: یکی از ظرفیت های استان، منطقه ویژه اقتصادی پیام است که این امکان فرصت مغتنمی محسوب می شود که باید از آن استفاده کرد.

شهرداری الکترونیک در هماهنگی با دولت الکترونیک اجرایی می شود

رییس شورای اسلامی شهر کرج نیز در این نشست با قدردانی از نگاه استاندار البرز در راستای حمایت و تسهیل گری برای اجرای طرح ها و برنامه های شورا، گفت: شوراهای تاثیر بسزایی در بهبود وضعیت شهرها دارند.

عباس زارع افزود: تاکنون پنجمین شورای اسلامی شهر کرج گام های بلندی برای ساماندهی و اقدام در راستای اجرایی شدن اهداف رشد و توسعه کلانشهر کرج دارد؛ یکی از اقدامات ویژه شورای شهر در حوزه انضباط مالی و کاهش هزینه های جاری با افزایش کیفیت و تعدیل هزینه ها در اعتبارات جاری بوده است؛ امسال با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته روند کسب درآمد از سال ۹۶ بهتر بوده است؛ طبق اهداف تعیین شده اکنون درصدد تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام شهر هستیم و در شرایط کنونی قصد تعریف پروژه جدید به جز حوزه فرهنگی و اجتماعی نداریم.

رییس شورای اسلامی شهر کرج اضافه کرد: اجرای شهرداری الکترونیک را در راستای تحقق دولت الکترونیک در دستور کار داریم که این امر در گرو هماهنگی با دولت الکترونیک است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.