۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 635912

انسان در هر بحرانی میل عجیبی به خود تخریبی دارد که باید این میل را بشناسد و اجازه ندهد این میل بحران را تشدید کند؛ اما سلبریتی‌های ما خودشان را با رصد و بازی با همین امیال و اهوا ساخته‌اند.

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، اگر مشهور نیستید خدایتان را شکر کنید، چون مجبور نیستید نماینده مشهورات باشید. مشهورها مجبورند که حرف‌های مشهور بزنند، حرف‌هایی که همه قبول دارند و هیچ‌کس با آن حرف‌ها درگیر نمی‌شود و همه ناخودآگاه آن حرف‌ها را تأیید می‌کنند، چون آن حرف‌ها مشهورند! نماینده مشهورات بودن خیلی چیزها ممکن است داشته باشد اما آدم را از آدم بودن خودش دور می‌کند. آدم موجودی است که می‌تواند خودش دنیا را بشناسد و آدم مشهور این امکان را ندارد. مجبور است که مشهور باشد و مجبور است که هر چه را همه می‌گویند تکرار کند تا بتواند مشهور باشد و از لذات شهرتش برخوردار باشد.

حرف‌های زیادی در عصر شبکه‌های اجتماعی مشهور شده‌اند و چهره‌های مشهور شبکه‌های اجتماعی باید همین چیزها را تکرار کنند تا شبکه، آن‌ها را بر اساس مدل لایک و فوروارد حذف نکند. شادترین کشورهای دنیا گواتمالا و پورتوریکو هستند و بیشترین آمار خودکشی مال مرفه‌ترین و صنعتی‌ترین کشورهای دنیای مدرن هستند. ولی این حقیقت‌ها مشهور نیستند، قول مشهور خلاف این است؛ لذا چهره‌های مشهور یا سلبریتی‌ها راهی به حقیقت ندارند، به‌خاطر اینکه معاش آن‌ها از شهرت آن‌ها آب می‌خورد و شهرت حاصل موج سواری در مشهورات است.

در همه حوزه‌ها مشهورات تکلیف همه چیز را تعیین می‌کنند و درافتادن با مشهورات دلاوری می‌خواهد. دلاوری در شبکه‌های اجتماعی این است که از کم شدن لایک‌هایتان نترسید و از پیام‌های فحش و مخالفت نترسید و حقیقت را تکرار کنید. شهرت در دنیای نو که کعبه‌اش هالیوود است بر اساس جادوگری شما در موج سواری در دریای احساسات شکل می‌گیرد. احساسات مثل اجنه مخفی‌اند و مدام از دسترس شما می‌گریزند و شما هی باید خودتان را سوار احساسات نگه دارید. اینکه سلبریتی‌ها حرف‌های غلط را این همه تکرار می‌کنند به خاطر این نیست که نمی‌دانند، بلکه آن‌ها نمی‌خواهند از امواج احساسات عقب بمانند، چون می‌دانند که شهرت آن‌ها از سر چشمه احساسات آب می‌خورد. این است که هر چیزی را با مبالغه و بزرگنمایی طرح می‌کنند. انسان در هر بحرانی میل عجیبی به خود تخریبی دارد که باید این میل را بشناسد و اجازه ندهد این میل بحران را تشدید کند؛ اما سلبریتی‌های ما خودشان را با رصد و بازی با همین امیال و اهوا ساخته‌اند. در تکرار مشهورات، ساختن اتفاق نمی‌افتد؛ تکرار مشهورات فقط و فقط برای مشهورها نان دارد و هیچ چیزی را اصلاح نخواهد کرد.ما مردم عصر شبکه‌های اجتماعی هم به هر دلیل در این حوض نقاشی افتاده‌ایم و هویت خودمان را به شبکه‌های اجتماعی گره زده‌ایم و شبکه‌های اجتماعی چرخه زیست مشهورات هستند. البته می‌توانند کارکردهای دیگری هم داشته باشند اما برای آن کارکردها عده‌ای از میان غیر مشهورها باید مجاهده کنند و درگیر شوند تا بتوانند به شهرتی دیگر گونه برسند و غلبه مشهورات و مشهورها را بشکنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.