مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: روزانه حدود ۹۰۰ هزار مسافر توسط یک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس در مشهد جابه‌جا می‌شوند.

روزانه حدود ۹۰۰ هزار مسافر در مشهد جابه‌جا می‌شوند

به گزارش قدس آنلاین، سید مهدی حسینی پویا با اشاره به‌اینکه یک هزار و ۷۵۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در ۱۵۳ خط به‌شهروندان و زائران حضرت رضا (ع) سرویس‌دهی می‌کنند، گفت: این تعداد اتوبوس و مینی بوس روزانه به‌طور میانگین ۸۵۰ تا ۹۰۰ هزار نفر را در نقاط مختلف مشهد جابه‌جا می‌کنند که این آمادگی را داریم که در صورت استقبال هر چه بیشتر شهروندان از خدمات حمل و نقل عمومی، امکانات بیشتری فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد با اشاره به‌اقدامات انجام شده برای تسهیل استفاده معلولان از ناوگان اتوبوسرانی، اضافه کرد: در این راستا، ۱۵۵ دستگاه اتوبوس کف کوتاه دارای رمپ ویژه معلولان اواخر سال ۹۶ و ۱۱۲ دستگاه اتوبوس با همین ویژگی سال ۹۵ خریداری و وارد ناوگان اتوبوسرانی شده است.

وی درخصوص سن ناوگان اتوبوسرانی مشهد نیز تصریح کرد: در حال حاضر، عمر ناوگان اتوبوسرانی شهرداری مشهد به‌طور میانگین حدود ۷ سال بوده، در حالی که استاندارد عمر ناوگان اتوبوسرانی میانگین ۵ سال است.

حسینی پویا با بیان اینکه با وضعیت کنونی کار بسیار سختی است، اگر بتوانیم عمر ناوگان را در همین حال نگه داریم، اظهار کرد: در شرایط کنونی خرید هر دستگاه اتوبوس حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که کار را برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی مشهد سخت می‌کند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درخصوص سیستم سرمایش و گرمایش اتوبوس‌ها نیز گفت: در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد اتوبوس‌ها کولردار است و ۱۰۰ درصد اتوبوس‌ها سیستم گرمایشی دارند، طی استعلام از ایران خودرو دیزل قیمت هر دستگاه کولر برای اتوبوس حدود ۱۸۰ میلیون تومان است.

وی درباره سیستم صوتی اعلام ایستگاه‌های اتوبوس برای استفاده نابینایان افزود: در حال ارتقای سیستم صوتی تمامی ناوگان هستیم.

حسینی پویا درخصوص قیمت ۱۵ هزار تومانی من کارت نیز اظهار کرد: قیمت فعلی من کارت قیمت تمام شده کارت است و شهرداری هیچ سودی در رقم فروش ندارد، همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از نرم افزار کیپاد بدون استفاده از من کارت بهای خدمات را بپردازند.

مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی مشهد درباره مشکلات بیمه اتوبوسرانان بخش خصوصی گفت: سازمان در امور داخلی بخش خصوصی دخالتی ندارد و فقط نظارت در پرداخت حقوق و ارائه خدمات حمل و نقلی دارد.

وی به‌خطوط بی آر تی اتوبوسرانی مشهد نیز اشاره کرد و افزود: ۲ خط بی آر تی داریم که آن هم کامل اجرا نشده است که در این راستا رسانه‌ها باید مطالبه‌گری داشته باشند و درخصوص فواید خطوط بی آر تی روشنگری کنند.

حسینی پویا درخصوص اینکه چرا اتوبوسرانی به‌معلولان خدمات رایگان ارائه نمی‌دهد، اظهار کرد: دولت باید هزینه آن را به‌شهرداری‌ها پرداخت کند تا سازمان اتوبوسرانی کارت‌هایی ویژه معلولان صادر کند، بنابراین، در حال حاضر تنها برای جانبازان بالای ۲۵ درصد این خدمات فراهم شده است

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.