سرپرست استانداری خراسان رضوی گفت: در حوزه آموزش و پروش این استان به سرمایه گذاری بیشتر و مستمر نیاز است.

آموزش و پرورش نیازمند سرمایه گذاری است

به گزارش قدس آنلاین، قربان میرزایی امروز در نشست شورای آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: امسال برای اصلاح سامانه گرمایشی مدارس استان ۸۰ میلیارد ریال اعتبار وجود دارد که کافی نیست. با این میزان اعتبار اصلاح سامانه گرمایشی مدارس ۱۰ سال ادامه خواهد یافت که نباید چنین باشد.

وی به تحصیل یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: آموزش و پرورش حوزه ای است که مسائلش بطور مستمر جریان دارد و نمی توان گفت کار آن در روز خاصی به پایان می رسد.

میرزایی افزود: یافتن علت نقصان در پوشش کامل تحصیلی همه مناطق خراسان رضوی به مطالعه و بررسی عمیق نیاز دارد لذا با یک نسخه سراسری نمی توان این مشکل را حل کرد بلکه باید منطقه به منطقه و بخش به بخش میزان پوشش تحصیلی را بررسی و نقصان آن را علت یابی نمود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: این استان با ۸۴ هزار همکار آموزشی و پرورشی در سطح ۵۰ هزار کلاس درس و یک میلیون و ۲۳۰ هزار دانش آموز دارای گسترده ترین آموزش و پرورش کشور از لحاظ آمار در حوزه دانش آموز و معلم است.

قاسمعلی خدابنده افزود: هم اکنون آموزش و پرورش خراسان رضوی ۶۵ هزار بازنشسته فرهنگی دارد و در سال تحصیلی جدید نیز پنج هزار و ۲۰۰ همکار در شرایط بازنشستگی قرار گرفته اند که حدود دو هزار نفر را با حکم استمرار خدمت نگاه داشتیم و حدود سه هزار و ۲۰۰ نفر بازنشسته شدند.

وی ادامه داد: مهر ماه امسال با کمبود ۱۳ هزار معلم برای کلاسهای درس مواجه بودیم که با برنامه ریزی و اجرای طرح استمرار خدمت همکاران، بکارگیری نیروهای حق التدریس آزاد، استفاده از خرید خدمات آموزشی، برون سپاری در مدارس کار دانش و استفاده از ظرفیت مدارس غیردولتی این کمبود جبران شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی همچنین گفت: ۳۶ درصد کلاسهای آموزش و پرورش که ۱۶ هزار و ۱۵۰ کلاس را شامل می شود در این استان بدون سامانه گرمایشی متمرکز و استاندارد است و  با بخاریهای نفتی و گازسوز گرم می شود که خطر هر لحظه آنها را تهدید می کند.

وی افزود: با ۸۰ میلیارد ریالی که امسال برای اصلاح سامانه گرمایشی مدارس خراسان رضوی اختصاص یافته حداکثر می توان ۱۶۰ تا ۱۷۰ مدرسه را مجهز کرد و اگر روال به همین شکل ادامه یابد ۱۰ سال طول خواهد کشید تا ۱۶ هزار مدرسه به سامانه گرمایشی استاندارد و متمرکز تجهیز شوند.

 منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.