زنجان-مسیح اله معصومی در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت:با اجرای پروژه سبزه میدان قید هزار میلیارد تومان را زدیم.

عقب ماندگی‌های سی، چهل ساله را نمی‌توانیم یکساله جبران کنیم

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین،مسیح اله معصومی شهردار زنجان  در نشست خبری بعد ازظهر امروز با اشاره به اینکه شهرداری با بسیاری از نهادها متفاوت است گفت:بودجه ما از دریافتی های مردم است واطلاع رسانی وظیفه ما را سنگین تر می کند و حق مردم است که از مصارف دریافت های ما اطلاع پیدا کنند.

دکتر معصومی باخطاب به خبرنگاران افزود: انتطار ما این است که خبرنگاران جانبدارانه عمل نکنند ولی اخبار درست را به اطلاع مردم برسانید.

وی ادامه داد:عقب ماندگی های سی چهل سال را نمی توانیم یک ساله جبران کنیم ولی انعکاس های غیر منصفانه مردم را دلسرد می کند و این سفارش مقام معظم رهبری است.

 معصومی با تاکید بر اینکه واقعیتها باید به گوش مردم برسد تا  شاهد مشارکت مردم را در توسعه شهری باشیم ابراز داشت:عقب ماندگی های شهری  حق مردم نیست  و خسران واقعی به مردم می رسد.

 وی با اشاره اینکه طی دهه فجر و بر اساس  سیاستهایی ابلاغی مقام معظم رهبری عملکرد چهل ساله را علارغم تمام تحریمها  به اطلاع مردم خواهیم رساند اذعان داشت:درصدیم تا برخی از پروژه ها را بدون کلنگ زنی و با سرعت و دقت و در موعد مقرر به اتمام برسانیم

میانگین تولید زباله در زنجان بیشتر از میانگین کشوری است

معصومی در پاسخ به سوالی در خصوص پسماندها گفت: پسماند عارضه محسوب می شود و ما برنامه ای که داشتیم بحث کاهش میزان زباله و تفکیک در مبدا بود.

معصومی گفت: شهر زنجان در تولید زباله  از میانگین کشوری بالاتر است و دفع زباله مشکلات زیست محیطی رابه همراه دارد.

تنها ۲۵ درصد شهر زنجان تفکیک زباله صورت می گیرد

وی با اشاره به انعقاد قرارداد زباله سوزی و تبدیل آن به انرژی برق گفت:این پروژه بعد از گذشت یک سال هنوز اجرایی نشده است .

وی گفت: خرید تضمینی برق توسط دولت برای کل کشور کاهش پیدا کرد و تحریمها سرمایه گذاررا با مشکل مواجه کرد.

معصومی با تاکید بر اینکه  ۲۵ درصد شهرزنجان تحت پوشش تفکیک زباله هستند اضافه کرد: تفکیک زباله و آموزش خانه  به خانه  را در جهت کاهش زباله وتفکیک آن دنبال می کنیم.

وی اضافه کرد: سازمان پسماند با تعبیه کانکسهایی نخاله های بنایی که مردم در کوچه ها دپو می کردند  به باکسهایی که در محل مستقرهستند به محل مورد نظر انتقال می یابد.

شهردار زنجان با اشاره به اینکه  با زمان بندی جمع آوری زباله ها شاهد کاهش هزینه ها خواهیم بود ادامه داد:درتجهیزات شهری و در حوزه عمرانی باید از تکنولوژی های بالاتری استفاده کنیم.  

 دکتر معصومی خاطر نشان ساخت:متاسفانه در حوزه  تجهیزات شهری، جمع آوری زباله ها وایمنی آتش نشانی با مشکلاتی مواجه هستیم ولی در سال  اخیر در حوزه آتش نشانی تجهیزات را به روز  کردیم.

پیاده راه پیوست فرهنگی دارد

وی گفت:پیاده راه اولین پروژه ای است  که پیوست فرهنگی دارد و برای اجرای آن از کمک ثمن ها و اصحاب رسانه بهره بردیم که خوشبختانه پروژه ای که در قلب زنجان اجرا شد اقبال عمومی را در پی داشت.

شهردار زنجان  اجرای پروژه سبزه میدان ر ا بدون نقص ندانست و گفت: ما ادعا نمی کنیم که پروژه سه ماهه را صد در صد بدون نقض اجرا کردیم.

معصومی با اشاره به اینکه اصل پروژه سبزه میدان به زودی آغاز می کنیم و شهرداری در باب این پروژه قید پول و سرمایه گذاری را زدگفت: شهرداری  با این اقدام  به مردم نشان داد که همیشه دنبال پول نیست.

 وی گفت: شهرداری در اجرای پروژه سبزه میدان قید ۸۰هزارمتر مغازه که ۱۰۰۰ میلیارد تومان عایدی  داشت  را زد تا مردم بتوانند در هسته اصلی شهرقدم بزنند.

 می توان یک ساله پل ساخت

شهردار اذعان داشت:پل گلشهر در۱۰خرداد ۹۸و در موعد مقرر به بهره برداری میرسد وتلاش می کنیم برای عید  شاهد بهره برداری این پروژه باشیم و می خواهیم به مردم اثبات کنیم که می توانیم  یک ساله پل بسازیم.

وی گفت: در دوره ای که اکثر پروژه های عمرانی تعطیل هستند و اوضاع مالی خوبی ندارند ما اجرای پروژه ها را با قوت ادامه می دهیم ولی به مذاق برخی خوش نیست.

شهردار زنجان با اذعان به اینکه  بودجه  شهرداری در سال گذشته ۲۰۰ میلیارد تومان بود و ما بودجه را۳۹۰ میلیارد تومان بستیم  گفت: برخی این اقدام را ریسک دانستند ولی ما در صدد افزایش بودجه شهرداری به نرم کشوری و ۴۳۰ میلیارد تومان بودیم.

 وی اذعان داشت:در حال حاضر بیش از۹۰در صد  بودجه تحقق پیدا کرده است.

معصومی در پاسخ به خبرنگار قدس انلاین در خصوص تجمع رانندگان اتوبوس گفت :در حمل و نقل عمومی سنتی مقصد اصلی در هسته اصلی شهر است که منجر به ترافیک وهم پوشانی می شد ولی در سامانه جدید اتوبوسرانی  و با کمک مشاور توقفگاه در هسته مرکزی نداریم و مراکزی را به عنوان پارک سوار تعببه خواهیم کرد.

 وی ادامه داد:در این تحول جدید نظارت ها را جدی گرفتیم  و سامانه جی پی اس رابرای همه اتوبوسها نصب خواهیم  کرد.

وی اظهار داشت: اگر دنبال استفاده مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم باید خطوط ویژه را طراحی کنیم و مسیر ویژه را حتما توسعه می دهیم تا مردم از روی اجبار سوار اتوبوس نشوند.

شهرداراضافه کرد: تنها راه برون رفت از ترافیک شهری اجرای زینبیه و دلجویی نیست  و ما نمی توانیم تنها  با تعریض معابر و از بین بردن بافت اصلی شهرترافیک را کاهش دهیم بلکه با اولویت دادن به حمل و نقل عمومی و با فرهنگ سازی می توان در کاهش ترافیک قدم برداشت.

وی با تاکید براینکه  بخشی از ترافیک  اجتماعی فرهنگی است یاد اور شد:ما درحمل و نقل عمومی عقب هستیم و با وجود قانون چرخشی اتو بوسها ،از این قانون تبعیت نشد و برای عده ای از آنها خوشایند نیست.

رسم امانتداری را از زنجانیها بیاموزیم

وی خاطرنشان ساخت :۵۰درصد شهر شبکه فاضلاب ندارد و این معضلی است که در زنجان وجود دارد وطی نوروز امسال  ۱۱ هزار نامه به خانه ها دادیم.

 معصومی در پاسخ به سوالی در خصوص نگهداری از دوچرخه ای که مرحوم حاج حسن نعلچگر ۴۵ سال در مغازه اش نگهداری کرده بود  گفت:شهرداری حتما اقدام موثری را برای کسی که رسم امانتداری را به جا آورده است انجام خواهد داد تا برای دیگران درس داده شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.