قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل از آمادگی ایران برای همکاری بیشتر با عراق در بخش‌های مختلف حوزه سلامت خبر داد.

قائم مقام وزیر بهداشت: ایران برای همکاری بیشتر با عراق در حوزه سلامت آمادگی دارد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین،‌ محسن اسدی لاری، قائم مقام وزیر بهداشت در امور بین الملل در دیدار با  علا عبدالصاحب علوان، وزیر بهداشت عراق ضمن قدردانی از سطح بسیار خوب همکاری‌های ایران و عراق به خصوص در بخش سلامت، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای گسترش بیش از پیش همکاری‌ها با عراق در حوزه های مختلف بخش سلامت، آمادگی دارد.

همچنین در این جلسه درخصوص ثبت داروهای ایرانی و مشکلات مربوط به آن، همکاری‌های بهداشتی در ایام اربعین، همکاری در زمینه بهداشت عمومی و نظام شبکه های بهداشتی درمانی، مراقبت از بیماری های واگیردار و غیر واگیر، مدیریت بیمارستانی و گردشگری سلامت و جلسات منطقه ای تبادل نظر شد.

وزیر بهداشت عراق نیز ضمن تقدیر از نظام سلامت ایران و توانمندی های کشورمان در بخش های مختلف بهداشتی درمانی، گفت: کشور عراق برای همکاری با بخش سلامت ایران در همه حوزه ها آمادگی دارد.

وی افزود: سطح همکاری‌های ایران و عراق باید بیش از گذشته ارتقا پیدا کند، چراکه دو کشور زمینه های همکاری بسیاری در حوزه سلامت دارند که باید با برنامه ریزی و هدف گذاری، این روند افزایش یابد.

 براساس این گزارش، در پایان این دیدار، اسدی لاری به نمایندگی از وزیر بهداشت  از وزیر بهداشت عراق برای سفر به جمهوری اسلامی ایران دعوت و پیام دعوت سید حسن هاشمی را به علاعبد الصاحب علوان تقدیم کرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.