البرز- نشست سرمایه گذاران، فعالان اقتصادی و تولید استان البرزدر حالی برای نخستین بار در کشور برگزار شد معاون وزیر کشور از بلاتکلیفی ۹۳ پروژه صنعتی کشور به دلیل مشکلات زیست محیطی و مالیاتی خبرداد.

بلاتکلیفی ۹۳ پروژه صنعتی کشور به دلیل مشکلات زیست‌محیطی ومالیاتی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، در این نشست که عصر روز یکشنبه برگزار شد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور گفت: به طور قطع نشست با سرماه یه گذاران وفعالان اقتصادی بسیار حائز اهمیت و متفاوت است به این دلیل که فعالان اقتصادی و صاحبان صنایع مستقر در البرز از سکان داران اصلی اقتصاد کشور محسوب می شوند.

بابک دین پرست با تاکید بر اینکه با اهتمام ویژه ای مشکلات واحدهای صنعتی را بدون محدودیت در زمان دنبال می کنم، گفت: باید مسئولیت شرایط کنونی را بپذیریم و در جهت برون رفت از مشکلات تدابیر ویژه ای را اتخاذ کنیم.

وی افزود: وزارت کشور یک وزارتخانه اقتصادی نیست ولی رویکرد وزیر کشور بعنوان یک وزیر توسعه گرا بر اساس قانون در این امر ورود کرده و جایگاه خود را برای حل مشکلات موانع و بررسی و ریشه یابی معضلات بدست آورده است.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: طی سال ۸۰ گزارش مستند ملی در حوزه اقتصادی از وزارت کشور برای شخص رییس جمهور ارسال شده و در دستور لازم نیز دریافت شده است.

وی گفت: استاندار بعنوان نماینده عالی نظام در استان است از این رو با توجه به شان این جایگاه مسئولیت های خطیر و حساسی دارد.

دین پرست افزود: با مدیریت صحیح طبق راهبردهای تعیین شده و حمایت های مقام معظم رهبری، امکان خنثی کردن تحریم ها را تا حدود بسیار زیادی داریم.

وی عنوان کرد: بسیاری از مشکلات کنونی ناشی از برخی سو مدیریت ها و نداشتن جسارت کافی برای ارائه و اجرای راهکارهای اساسی است بنابراین باید در نظر داشته باشیم که ما اکنون دیگر مامور و معذور نیستیم بلکه مامور و مسئول هستیم و باید به نحو درستی از اختیارات خود برای کمک به اقتصاد و رونق تولید استفاده کنیم.

معاون وزیر کشور با اشاره به اینکه باید مدیران با تعصب از تولید حمایت کنند، گفت: قوانین را باید با نگاه مثبت اجرا و از تمامی تسهیلات موجود در این راستا بهره برداری شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید پشت سر قوانین دست و پا گیر سر راه تولید و صنعت قرار بگیریم، افزود: در این راستا از دادستان البرز برای حمایت و همراهی تولید و اشتغال قدردانیم به این دلیل که دستورهای بسیار خوبی در این راستا داده است.

البرز ظرفیت های ارزشمندی در حوزه تولید دارد

دین پرست خاطرنشان کرد: استان البرز ظرفیت های بسیار ارزشمندی در حوزه تولید دارد و بواسطه این امر هزاران اشتغال در این استان ایجاد شده است از این رو نباید هیچ دستگاه و بانکی به خود اجازه بدهد که سد راه آنها قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام، اقتصاد کشور را نشانه گرفته اند، گفت: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری، اگر اقتصاد ما امن و پویا باشد هیچ قدرتی نمی تواند این کشور را از پای درآورد.

معاون وزیر کشور افزود: شورای هماهنگی سران ۳ قوه با فرمان مقام معظم رهبری تشکیل و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تهیه و تدوین شد که بر این اساس معاون اول رییس جمهوری بعنوان رییس ستاد اقتصاد مقاومتی کشور شد

.

وی ادامه داد: رونق تولید و به تبع آن اشتغال در کشور به اندازه ای حائز اهمیت است که هیچ مدیر و دستگاهی نباید به صورت انفرادی برای اختلال در کار آن تصمیم بگیرد از این رو شوراها و ستادهای مربوطه برای بررسی موانع تشکیل شده است.

دین پرست گفت: امسال وزارت کشور با ۴ اتاق تخصصی اقتصادی بخش خصوصی ۶ سند همکاری در راستای حمایت از این بخش امضا کرده است که این اقدام گواهی بر نگاه مثبت و مساعدت وزارت کشور در خصوص رونق تولید و اشتغال دارد.

وی با اشاره به سفر به استان سیستان و بلوچستان افزود: پس از این سفر طی تلاش ۱۳ روزه سند ضرورت محرومیت زدایی از منطقه سیستان و بلوچستان در ۴۸۶ بند برای دستگاه ها، به حضور رییس جمهور ارسال شده تا دستور لازم صادر شود.

معاون وزیر کشور اضافه کرد: ۳۰ هزار میلیارد تومان برای طرح رونق تولید در کشور تسهیلات مصوب شد که بر این اساس هزار و ۹۹۷ واحد موفق به دریافت ۲ هزا رو ۶۳۲ میلیارد تومان تسهیلات شده اند.

وی گفت: در استان البرز نیز ۲۱۳ واحد تولیدی و صنعتی توفیق جذب در مجموع ۶۱۴ میلیادر تومان اعتبار را داشته اند.

دین پرست افزود: نرخ بیکاری کشور در تابستان ۹۶ طبق آمارهای ارائه شده، ۱۱.۵ درصد بوده که این میزان در سال ۹۷ به ۱۱.۲ درصد رسید.

وی ادامه داد: در استان البرز نیز نرخ بیکاری تابستان سال ۹۶ طبق آمارها ۱۳.۶ درصد بود که با ۲ دهم درصد افزایش به ۱۳.۸ درصد رسید.

معاون وزیر کشور گفت: امسال البرز ۶ طرح سرمایه گذاری خارجی با بیش از ۶۸ میلیون یورو اعتبار داشته که هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

معاون وزیر کشور افزود: ۹۳ پروژه نیمه تمام صنعتی با اعتباری حدود ۸۷ هزار میلیارد تومان در کشور وجود دارد که از این تعداد ۳ پروژه به استان البرز مربوط می شود که در حوزه های محیط زیست و مالیاتی بلاتکلیف مانده اند.

وی با تاکید بر لزوم همراهی و همکاری دستگاه های در حوزه تولید و صنعت، اضافه کرد: جالب توجه و تامل است که ۴ پروژه بزرگ در کشور با اعتباری حدود هزار و ۳۲۰ میلیارد تومان و با پیشرفت صد در صد به دلیل عدم تعیین تکلیف مالکیت، تامین نبودن مواد اولیه و سرمایه در گردش، عدم صدور پروانه بهره برداری و نداشتن پیوست زیست محیطی متوقف شده اند.

نماینده عالی دولت در استان البرز نیز دراین نشست گفت: تیم اقتصادی استان البرز بسیار مسلط و قوی عمل می کنند و مجموعه بانک ها نیز تاکنون همراه بوده اند.

 شهبازی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت مسائل اقتصادی، وزیر کشور از جانب ۳ قوه، مامور به اطلاع رسانی در حوزه فعالیت های اقتصادی و مصوبات اتخاذ شده در این رابطه است.

وی افزود: تیم اقتصادی استان البرز بسیار مسلط و قوی عمل می کنند و مجموعه بانک ها نیز تاکنون همراه بوده اند.

استاندار البرز اضافه کرد: بر اساس اهمیت حوزه تولید و صنعت البرز، جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و همچنین کارگروه اقتصاد مقاومتی جلسات مربوطه به صورت منظم و مستمر برگزار می شود.

وی گفت: رونق اقتصادی و امنیت سیاسی و اجتماعی دو بال پرواز در مسیر توسعه هستند از این رو در البرز با حساسیت ویژه ای در این راستا اقدام می کنیم.

شهبازی با بیان اینکه موضوعات و موانع بخش تولید و صنعت به طور مداوم تولید و پایش می شود افزود:البرز در حوزه جذب اعتبارات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید رتبه اول کشور را دارد.

استاندار البرز گفت: برنامه و اقدامات صورت گرفته در حوزه تولید و صنعت البرز طی گزارش و ارائه گردش کار به وزارت کشور ارسال می شود.

وی افزود: در البرز مانعی جدی سر راه رونق تولید و پرداخت تسهیلات مربوطه وجود ندارد و مجموعه مدیران و بانک ها در این رابطه همراه و منسجم عمل می کنند.

این مسئول در پایان گفت: ۳ هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در البرز فعالیت می کنند، که این پویایی گواه عدم تاثیر تحریم ها در حوزه تولید است و همچنین بستر سرمایه گذاری داخلی و خارجی در البرز فراهم است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.