منصور غلامی گفت: ما رتبه ۱۶ تولید علم و رتبه اول سرعت رشد تولیدات علمی دنیا در سال گذشته را داریم و بعد از ما چین و روسیه قرار دارند. در منطقه هم اول هستیم ضمن اینکه در بعضی رشته‌های تخصصی در دنیا برتر هستیم.

وزیر علوم:رتبه ۱۶ تولید علم و رتبه اول سرعت رشد تولیدات علمی دنیا را داریم

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین،  منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با حضور در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و نمایشگاه تجهیزات آزمایشگاهی ساخت داخل، گفت: سال به سال اهمیت نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی بیشتر می شود، گاهی شرایط زمان می تواند اثرگذاری دستاوردها را بیشتر نشان دهد.

وی افزود: دانشگاه های ما ظرفیت های بسیار خوبی را در سطح علمی دارند. قطعا می دانید که کشور ما در رتبه بندی های علمی رتبه ۱۶ تولید علم و رتبه اول سرعت رشد تولیدات علمی در سال گذشته را دارد و بعد از ما چین و روسیه قرار دارند. در منطقه هم اول هستیم که این ها ظرفیت ما را نشان می دهد، حتی در بعضی رشته های تخصصی در دنیا برتر هستیم.

وزیر علوم با بیان اینکه ما باید به سمت تولید ثروت و کارافرینی حرکت کنیم که در این راستا پارک های علم و فناوری را تشکیل دادیم، گفت: وزارت علوم در راستای حمایت از تبدیل دانش و فناوری به کاربرد، حمایت های مالی را از حوزه پژوهش به سمت حمایت از شرکت های جوان هدایت کرده در حالیکه در مجموع بخش کمی از اعتبارات پژوهشی را داریم. اگر تمام دستگاه ها اعتبارات پژوهشی را به این سمت سوق دهند یک حرکت جهادی و ملی انجام می شود که با اقتدار کشور همراه است.

وی با بیان اینکه در حوزه صندوق های حمایت از پژوهش هم صندوق های متعددی هست، گفت: تاکید و اصرار به توجه به ظرفیت های علمی مهم است. ما ظرفیت های بالایی داریم اگر چه تجربه این کار خیلی طولانی نیست اما نمونه های متفاوتی را داشتیم. تمام تولیدکنندگان داخلی به مجموعه های فکری کشورمان اطمینان کنند قطعا قدم های بلندی از سمت مجموعه های علمی می‌بینیم.

منبع:فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.