انیمیشن «سارینا» با هدف قهرمان سازی و روحیه بخشی به کودکان سرطانی تولید شد.

"سارینا" انیمیشنی برای کودکان سرطانی

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، اسدالله دیانتی مدیر استودیو رضوان تاکید کرد: فصل اول سریال انیمیشن سارینا در ۱۳ قسمت هفت دقیقه ای با همکاری موسسه خیریه کودکان فرشته اند و به سفارش مرکز متنا ؛ تولید شده است و هم اکنون در حال مذاکره با وزارت بهداشت برای تولید چهار فصل دیگر این سریال هستیم.

دیانتی با اشاره به شرایط  روحی کودکان سرطانی افزود: این کودکان به صورت مستمر از محیط اطراف خود پیامهای منفی دریافت می کنند و باور عمومی غیر قابل درمان بودن سرطان خواه نا خواه به ایشان القا می شود. ضمن اینکه شرایط دشوار جسمی و درمانهای سخت و آزار دهنده روحیه این کودکان را فرسوده می کند به همین دلیل بود که برآن شدیم تا انیمیشنی بسازیم که موضعوع آن مرتبط با کودکان سرطانی باشد.

دیانتی اظهار داشت: قهرمان این انیمیشن یعنی سارینا در اثر ظلم غول به بیماری دچار می شود که آثار جانبی شبیه به سرطان دارد و موهای زیبای او میریزد. این مساله سبب می شود کودک سرطانی با قهرمان داستان همزاد پنداری کند و برای خود قهرمانی از جنس خود داشته باشد. دومین مساله اینجاست که سارینا تسلیم بیماری نمی شود و روحیه خود را نمی بازد بلکه با کمک برادرش سورنا و دوستش شیرو به نبرد غول می روند و او را شکست می دهند و بیماری سارینا درمان پیدا میکند .این مساله سبب می شود تا کودک سرطانی مشاهد کند که قهرمانش برخلاف تصورات القا شده از این بیماری نه تنها از پا در نیامده ،بلکه بر بیماری غلبه کرده و در نتیجه روحیه او برای مبارزه با بیماری تقویت شود.

مدیر استودیو رضوان تاکید کرد: همچنین یکی از اهداف استودیو رضوان و انجمن کودکان فرشته اند، از تولید این سریال تزیین و تجهیز اتاق کودکان سرطانی در بیمارستان با کاغذ دیواری، روبالشتی، ملحفه، جلد سرم و سایر وسایل دربردارنده تصاویر سریال سارینا است تا هم این مساله فضای افسرده درون اتاق این کودکان را به فضایی شاد تبدیل کند و هم کودکان را به طور مداوم به یاد قهرمان پیروزی بر بیماری بیاندازد و این تاثیر مثبت روانی را مضاعف کند و در این راستا گفتگوهای مقدماتی نیز با مسئولین وزارت بهداشت صورت گرفته است و در صورت موفق بودن مذاکرات پس از پخش سریال در دستور اجرا قرار خواهد گرفت. 

گفتنی است فصل اول انیمیشن سارینا در ۹۱ دقیقه در سال ۱۳۹۷با تکنیک دوبعدی کات اوت به تهیه کنندی اسدالله دیانتی و کارگردانی کیانوش عابدی در استودیو رضوان تولید شده است و سرپرستی دوبلاژ این مجموعه را سعید شیخ زاده بر عهده داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.