معاون‌هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: هیچ سازمان و کشوری بدون پژوهش و تحقیق پیشرفت نمی‌کند.

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، امیر دریادار حبیب الله سیاری، معاون‌هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش طی سخنانی اظهار داشت: در اسناد بالادستی ما اهمیت پژوهش بسیار بالا است. ما از گذشته برای پژوهش ارزش قائل بودیم و در تاریخ هم مشخص است که با تکیه بر پژوهش چه جایگاه رفیعی به دست آورده‌ایم.

وی افزود: دانایی یکی از محورهای اصلی پیشرفت و تعالی همه جوامع است. دانایی با تکیه بر علم بدست می‌آید و علم هم از طریق پژوهش و تحقیق بدست می آید.

دریادار سیاری ادامه داد: هیچ سازمان و کشوری بدون پژوهش و تحقیق پیشرفت نمی‌کند و هیچ کشوری‌ بدون علم و اندیشه و پژوهش به ثروت و رفاه دست نمی‌یابد. بدون پژوهش دانش موجود هم راکد می‌ماند و نتیجه این کار عقب افتادگی خواهد بود.

معاون هماهنگ کننده ارتش تصریح کرد: امروز زمان آزمون وخطا نیست چون در این اقدام احتمال هدر رفت منابع وجود دارد پس باید کار را با دانش و پژوهش پیش برد حتی باید از اعمال سلیقه شخصی هم در کار خودداری کرد و متکی بر دانش و پژوهش پیش رفت.

وی گفت: ما در عصری زندگی‌می‌کنیم که آینده با عدم قطعیت روبرو است و برای ساختن آینده باید با علم و بررسی دقیق علمی عمل کنیم. امروز سرعت انتقال اطلاعات و تغییر فناوری‌ها بسیار سریع است و باید همگام با فناوری‌ها جلو رفت.

دریادار سیاری با بیان اینکه اگر ملتی نتواند خودش روندی را به سمت آینده تولید کند، موفق نیست، اظهار داشت: چنین ملتی باید تابع سایر ملت‌ها و وابسته باشد؛ لذا بایستی آینده را خوب شناخته و محیط را به خوبی بررسی کنیم و درک درستی از نیازها داشته باشیم تا بتوانیم به درستی نقشه راه را ترسیم کنیم.

معاون هماهنگ کننده ارتش افزود: ما در حوزه نظامی باید طرح‌هایی را دنبال کنیم که نیاز امروز ما را تامین کند. نیروهای مسلح نباید از سایر کشورها تبعیت کنند، اگر این طور نباشد علم و سلاح نیروهای مسلح عاریه‌ای خواهد بود که نتیجه آن ایجاد امنیت عاریه‌ای است. امروز برخی کشورهای منطقه با دست دراز کردن به سوی دیگران و ایجاد بحث‌ایران هراسی دارای امنیت عاریه‌ای هستند. نتیجه این اقدام این است که سایر کشورها تمام منابع چنین کشوری را به غارت می‌برند.

وی‌ادامه داد: ما دارای نیروهای انسانی هوشمند و توانمند هستیم و از منابع سرشاری برخوردار هستیم. پس نباید از دیگران تبعیت کنیم. امروز در چهل سالگی انقلاب به کوری چشم دشمنان تجهیزاتمان را در نمایشگاه‌هایی در دهه فجر به نمایش می‌گذاریم تا هم ملت ایران و هم دشمنان از توانمندی ما آگاه شوند. به کوری چشم دشمن امسال باشکوه‌تر از سال‌های‌گذشته جشن پیروزی انقلاب را برگزار می‌کنیم.

معاون هماهنگ‌کننده ارتش تصریح کرد: ما امروز در همه نیروها به پیشرفت‌هایی خوبی رسیده‌ایم و در قرارگاه پدافند هوایی با برخورداری از تجهیزات پیشرفته قادر هستیم از فاصله 120 کیلومتری کوچکترین پهپادها را منهدم کنیم.

دریادار سیاری تاکید کرد: برای ادامه این مسیر نیازمند حمایت از تحقیقات هستیم. ما در نیروهای مسلح باید استقلال داشته باشیم و این بدست نمی آید مگر با استقلال در اندیشه.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.