معاون دادستان و سرپرست ناحیه 7 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ویژه فضای مجازی و شهرسازی گفت: پیشگیری و کاهش سطح تخلف ساختمانی هدف مشترک قوه قضاییه و مدیریت شهری است.

پیشگیری و کاهش سطح تخلف ساختمانی؛ هدف مشترک قوه قضاییه و مدیریت شهری
به گزارش قدس آنلاین  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، قاضی مهدی حقدادی در نشست با شهردار منطقه 8 مشهد ضمن تایید اهداف پیشگیرانه مدیریت شهری، بیان کرد: هدف مشترک قوه قضاییه و مدیریت شهری رسیدن به‌حداقل ساخت و ساز خارج از ضوابط قانونی است.

معاون دادستان و سرپرست ناحیه 7 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد ویژه فضای مجازی و شهرسازی افزود: نیازسنجی از کمیت و کیفیت درخواست‌های شهروندی می‌تواند از گسترش ساخت و ساز غیرقانونی پیشگیری کند و نظارت بیشتر مدیریت شهری با حمایت بیشتر قوه قضائیه همراه است.

در ادامه شهردار منطقه 8 مشهد نیز با تقدیر از همراهی قوه قضاییه در اعمال ضوابط قانونی در ساخت و سازهای شهری گفت: کاهش سردرگمی مردم با همکاری و تعامل موثر مدیریت شهری و قوه قضاییه امکان‌پذیر است.

حجت فرقانی تصریح کرد: نقشه راهبردی شهرسازی سند توسعه و چشم‌انداز ساخت و ساز قانونی و هدفمند شهر بوده، بنابراین، هدف مدیریت شهری بر این است که طرح‌های توسعه شهری مبتنی بر نیازهای شهر و شهروندان تدوین و اجرایی شود.

گفتنی است؛ پیشگیری از ساخت و سازهای خارج از ضابطه در ارتفاعات جنوب شهر، الزامات و ضوابط و مسائل مربوط به‌ساخت و سازهای بلند مرتبه اطراف حرم مطهر، چگونگی نوسازی و بهسازی بافت فرسوده هسته مرکزی شهر و حفظ میراث فرهنگی موجود در بافت شهری از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.