نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات اوراق مشارکت قرار است برای بافت‌های پیرامون حرم رضوی و حرعاملی هزینه شود.

۵۰۰ میلیارد تومان اعتبارات اوراق مشارکت در بافت اطراف حرم رضوی هزینه می‌شود
به گزارشقدس آنلاین ، حمیدرضا موحدی‌زاده صبح امروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار داشت: روز ایمنی و کاهش اثرات بلایای طبیعی در این هفته یادآور خاطره تلخ زلزله بم است و تاکید بر آن که مناسب‌سازی و مقاوم‌سازی ساختمان‌ها باید در اولویت باشد.

نایب رئیس شورای شهر مشهد گفت: تداوم حمایت دولت در احیای بافت‌های فرسوده و مشارکت مردم، آموزش‌های عمومی و تجهیز مردم و محلات می‌تواند به افزایش ضریب ایمنی شهرمان کمک کند.ستاد بحران مشهد تاکنون بیش از 60هزار نفر را در محلات سازماندهی کرده که جای تقدیر است.

موحدی زاده عنوان کرد: بیش از یک میلیون و 300 هزار نفر از جمعیت مشهد در بافت‌های ناکارآمد شهری ساکن  هستند که در شان مشهد نیست و باید با برنامه‌های مدون به اصلاح این وضعیت اهتمام شود. 500 میلیارد تومان از اعتبارات اوراق مشارکت قرار است برای بافت‌های پیرامون حرم رضوی و حرعاملی هزینه شود که با کمک دولت امیدواریم به درستی هزینه شود. البته بدون مشارکت  مردم طرح‌ها موفق نخواهد بود و باید برای مردم انگیزه ایجاد کرد و حق و حقوقشان را تمام و کمال پرداخت کرد.

وی ادامه داد: از مدیران و همکاران می‌خواهم امور اداری و بوروکراسی را تاحد امکان کاهش دهند تا روند خدمت رسانی به مردم بهتر شده و هزینه‌های اضافی کاهش یابد. لایحه جامع مدیریت شهری به مجلس رسیده است؛ در محتوای آن مجلس باید در مسیر افزایش اختیارات شهرداری حرکت کند.

عضو شورای شهر مشهد گفت: امیدواریم نمایندگان مجلس با رعایت قوانین بالادستی و تفکیک قوانین ملی از منطقه‌ای به تقویت شهرداری‌ها و شوراها و تقویت روند دموکراسی و سبک کردن وزن دولت اهتمام کنند. امیدواریم همه در مسیر کاهش رنج مردم و افزایش امید و نشاط گام برداریم.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.