در صورت اختصاص اعتبار از سوی دولت برای مسیر درگز-کبکان–دوغایی، مسیر قوچان-درگز ۶۰کیلومتر کوتاهتر خواهد شد.

جاده ترانزیت درگز معطل 800میلیارد تومان بودجه/ رونق اقتصاد شمال خراسان رضوی با احداث سه تونل

به گزارش قدس آنلاین، معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی گفت: با ساخت مسیر درگز-کبکان–دوغایی، مسیر قوچان-درگز ۶۰کیلومتر کوتاهتر می شود.

محمد پارسا در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: محور جدید درگز-کبکان–دوغایی که از شهر درگز آغاز و پس از عبور از ارتفاعات الله اکبر و روستای خادمانلو در سه راهی دوغایی به محور اصلی مشهد – قوچان متصل می شود، فاصله درگز – قوچان را ۶۰ کیلومتر نسبت به مسیر فعلی کوتاهتر می کند.

وی تصریح کرد: جهت ساخت و بهره برداری از محور فوق نیاز به اعتباری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان می باشد زیرا محور فوق کوهستانی بوده و برای عبور از ارتفاعات الله اکبر نیاز به حفر سه دستگاه تونل به طول ۴۰۷۰ متر می باشد، در قطعه اول که عملیات اجرایی آن از شهر درگز به طول ۱۵ کیلومتر آغاز شده است تا سه راهی چاپشلو زیرسازی شده و آسفالت آن به طول هفت کیلومترو پانصد متر مورد بهره برداری قرار گرفته است و از سه راهی چاپشلو تا سه راهی داغدار نیز عملیات زیرسازی به اتمام رسیده و به زودی اجرای آسفالت آن آغاز خواهد شد.
پارسا افزود: طول قطعه دوم نیز ۱۵ کیلومتر می باشد که از ارتفاعات الله اکبر عبور می کند و در این قطعه سه دستگاه تونل وجود دارد که بزرگترین آن سه هزار و هفتصد و هفتاد متر می باشد، در این قطعه حفاری ۹۰۰ متر از تونل الله اکبر و عملیات زیرسازی قسمتی از مسیر اجرا شده است؛ همچنین عملیات زیرسازی و آسفالت راه دسترسی به تونل که در مسیر راه روستایی امامقلی – خادمانلو می باشد آغاز گردیده و در حال حاضر پیمانکار مشغول زیرسازی و آسفالت محور می باشد که ۴ کیلومتر آن آسفالت و مورد بهره برداری قرار گرفته است و با اتمام این قسمت ضمن دسترسی مناسب به محل تونل، روستاهای زیادی از نعمت آسفالت برخوردار خواهند شد.
وی تصریح کرد: به منظور تسریع در اجرای این پروژه جلسه ای در دفتر وزیر راه و شهرسازی با حضور نماینده شهرستان و نمایندگان اداره کل راه و شهرسازی استان برگزار شد که دستورات لازم از طرف مقام وزارت به معاونین ذیربط در این زمینه صادر گردید.

***پیگیر اعتبار هستم
نماینده درگز در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: پیگیر اختصاص اعتبار برای اجرای این پروژه هستم و در جلسه ای با رئیس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی و مسئولین سازمان برنامه و بودجه موضوع را مطرح کرده تا  اعتبار مناسبی برای این پروژه اختصاص پیدا کند ، زیرا افتتاح این مسیر  علاوه بر کاهش مسیر درگز -قوچان و درگز -مشهد، باعث افزایش  ترانزیت به آسیای میانه می شود که  تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی خراسان رضوی خواهد داشت.
عبدالله حاتمیان در ادامه افزود: انتظار ما از دولت این است که در بودجه سال آینده ردیف مناسبی برای این مسیر در نظر بگیرد و از طریق ماده ۵۶، اوراق مشارکت و اعتبارات استانی به اجرای پروژه سرعت ببخشد.
وی تصریح کرد: اجرای کامل پروژه جاده درگز - کبکان - دوغایی در حدود هزار و پانصد میلیارد تومان هزینه در بردارد که طی سال های گذشته فقط ۷۰۰میلیارد تومان آن اختصاص پیدا کرده است و در صورت اختصاص بودجه مناسب امید است که طی دو سال آینده به بهره برداری برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.