با تصویب شورای اسلامی شهر مشهد یک میدان به نام «آتش‌نشان» و 7 ایستگاه آتش‌نشانی در سطح شهر به نام شهدای آتش‌نشان نام‌گذاری خواهد شد.

آتش‌نشانان میدان‌دار می‌شوند
 
به گزارش قدس آنلاین ، نام‌گذاری یک میدان به نام «آتش‌نشان» و 7 ایستگاه آتش‌نشانی به نام شهدای آتش‌نشان یکی از دستوکارهای چهل‌وششمین جلسه علنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر مشهد بود که امروز در تالار شهر برگزار شد.
بر این اساس یک میدان بدون نام در محدود سپاد -امتداد میدان بهارستان- به نام «آتش‌نشان» و 7 ایستگاه آتش‌نشانی به شرح زیر به نام شهدای آتش‌نشان نام‌گذاری خواهند شد:
 در این خصوص احسان اصولی، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، اظهار کرد: بر اساس طرحی که پیش‌تر در شورای شهر به تصویب رسیده بود ایستگاه‌های آتش‌نشانی سطح شهر به نام شهدای آتش‌نشان نامگذاری خواهند شد.
وی ادامه داد: از مجموع 7 آتش‌نشانان جان‌باخته در مشهد، شهادت دو تن مورد پذیرش بنیاد شهید قرار گرفته است. 5 نفر در جمع قطار نیشابور جان خود را از دست دادند و بنیاد شهید آن‌ها را به عنوان شهید قبول نکرده و همچنین آتش‌نشان رضایی نیز به تازگی  جان باختند. بر این اساس آن دو تن به نام شهید و مابقی به صورت فداکار نام‌گذاری شدند.
همچنین هادی بختیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار مشهد، گفت: نام‌گذاری این ایستگاه‌ها متناسب با محل زندگی یا خدمت این افراد توسط آتش‌شانی پیشنهاد شده استو شهردای نیز بر اساس آن پیشنهاد عمل کرده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.