حیدر تورانی گفت: تحقیقاتی که دانش‌آموزان از کافی‌نت‌ها خریداری می‌کنند و به جای تکلیف به معلم ارائه می‌دهند، مانع رشد و خلاقیت آنها می‌شود.

خرید تحقیق مدرسه از "کافی نت"ها مانع رشد و خلاقیت دانش‌آموزان می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، حیدر تورانی سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص پژوهش‌های کافی‌نتی یا اینترنتی توسط دانش‌آموزان، اظهار کرد: این کار از  نظر علمی و قانونی نادرست و خلاف است و مانع رشد، نوآوری و خلاقیت دانش‌آموزان می‌شود. 

وی با بیان اینکه در مدرسه باید این موضوع را از طریق آموزش معلمان و دانش‌آموزان مدیریت کنیم، گفت: دانش‌آموز نباید برای انجام تکلیف و تمرین مدرسه، نگرانی و ترس داشته باشد و به جای نوآوری و خلاقیت، به دنبال کار آماده باشد.

تورانی با تأکید بر اینکه والدین دانش‌آموزان نیز در این زمینه باید آگاه شوند، افزود: اینکه دانش‌آموز، یک تحقیق مدرسه را بخواهد از کافی‌نت خریداری کند، دیگر پژوهش مدرسه‌ای نیست بلکه باید خودش روی این موضوع فکر کند.

وی گفت: معلمان باید به دانش‌آموزان بگویند که مهم فکر شماست و من به فکر شما نمره می‌دهم یعنی شما برای این تحقیق فکر کنید و بررسی کنید و حتی اگر این بررسی به نتیجه مورد نظر هم نرسد اما ارزشمند است و نمره‌تان را می‌گیرید.

برخی دانش‌آموزان به جای انجام تحقیق مدرسه‌ای، با قیمت‌های ۵ تا ۱۰ هزار تومان، تحقیق را از کافی‌نت خریداری می کنند. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.