مدیرکل دفتر مطالعات رفاه گفت: در مرحله پایانی و در این دوره از توزیع بسته‌های حمایتی، سایر اقشار از جمله افرادی که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند و حقوق آنها زیر ۳ میلیون تومان هست، بسته حمایتی دریافت خواهند کرد.

 آخرین وضعیت توزیع بسته حمایتی حقوق بگیران زیر ۳ میلیون تومان

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، توزیع بسته‌های حمایتی چندی پیش از توسط دولت تدبیر و امید و به تولیت وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی آغاز شد و براساس اعلام مسئولان مربوطه قرار بر این شد که بسته‌های حمایتی به نیمی از جمعیت کشور تعلق بگیرد.

در همین رابطه توزیع بسته‌های حمایتی در این مرحله و در فاز نخست به مستمری بگیران دائمی و پشت نوبتی های مستمری کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی اختصاص پیدا کرد و قرار بر این شد که در فازهای بعدی این بسته‌ها به بازنشستگان تامین اجتماعی، صندوق بازنشستگی کشوری ،کارمندان دولت و سایر اقشار تعلق بگیرد.

در همین رابطه احد رستمی  مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت توزیع بسته‌های حمایتی توضیحاتی را ارائه کرد.

وی در این باره بیان کرد: با اقدامات انجام شده توزیع بسته‌های حمایتی به مددجویان دستگاه‌های حمایتی (کمیته امداد و سازمان بهزیستی) به پایان رسیده است و در واقع این بسته‌ها به تمامی مستمری بگیران این دو دستگاه داده شده است.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که چنانچه افراد تحت پوشش این دو نهاد حمایتی هنوز نتوانستند از این تسهیلات استفاده کنند، باید به کدام دستگاه و سازمان مراجعه کنند، گفت: با توجه به اینکه این طرح به صورت زمان بندی شده در حال اجرا است و در هر مرحله بخشی از افراد مشمول دریافت این بسته می شوند، لازم است افراد تا پایان اجرای این طرح منتظر باشند. همچنین لازم به ذکر است 256 هزار خانوار از مشمولین چون یارانه دریافت نمی‌کنند، امکان واریز نداشته که پیش بینی شده تخصیص بسته حمایت غذایی یا بصورت تامین بودجه در اختیار نهادهای حمایتی قرار گرفته و یا اینکه برای برقراری یارانه مشارالیها اقدام شود.

رستمی بیان کرد: در فاز دوم مرحله نخست توزیع بسته‌های حمایتی گروه بعدی یعنی بازنشستگان کشوری، بازنشستگان لشکری و بازنشستگان صندوق فولاد که حقوق‌شان کمتر از 3 میلیون تومان بوده است، بطور کامل کمک هزینه جبرانی را دریافت کرده‌اند. همچنین درخصوص بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی تاکنون 75% بودجه مورد نیاز این طرح تأمین اعتبار شده است که به محض تأمین کامل بودجه مورد نیاز، به این گروه نیز پرداخت خواهد شد.

مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: کارمندان دولت و همچنین بازنشستگان تامین اجتماعی که حقوق این دو گروه زیر 3 میلیون تومان باشند نیز از این کمک هزینه جبرانی استفاده می‌کنند که هم اکنون توزیع این بسته‌ها به این دو گروه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در مرحله بعدی و پایانی در این دوره از توزیع بسته‌های حمایتی، سایر اقشار از جمله افرادی که تحت پوشش بیمه‌های اجتماعی نیستند و حقوق آنها زیر 3 میلیون تومان هست، بسته حمایتی دولت را دریافت خواهند کرد.

رستمی بیان کرد: بسته حمایتی شامل حال کارگران بخش خصوصی نیز می‌شود ضمن اینکه به همه کسانی که قرارداد بیمه تامین اجتماعی دارند حتی اگر از بخش خصوصی باشند بسته حمایتی تعلق می‌یابد البته شرط حقوق زیر 3 میلیون نیز در این مرحله لحاظ می‌شود.

  مدیرکل دفتر مطالعات رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به این پرسش که میزان و سقف بسته‌های حمایتی برای افراد و گروه‌های مشمول چقدر است، گفت: برای کارمندان سقف در نظر گرفته شده 200هزار تومان و برای افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی بین 100 تا 300 هزار تومان در نظر گرفته شده است، که البته میزان پرداختی به این افراد براساس بُعد خانوار است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • عباس گودرزی ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۴
    0 0
    سلام دروغ چرا ؟ هیچگونه وجهی برای بنده بازنشسته زیر سه میلیون واریز نشده . لطفا پیگیر باشید