شهردار تهران از بهره‌برداری از بخشی از خط ۶ مترو از دولت‌آباد تا میدان شهدا تا پایان سال ۹۷ خبر داد.

حناچی: خط ۶ مترو از دولت‌آباد تا میدان شهدا تا پایان سال افتتاح می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، پیروز حناچی شهردار تهران پس از بازدید از خط ۶ مترو تهران در جمع مهندسین و پیمانکاران مربوطه اظهار کرد: در ابتدا از همه کسانی که در پروژه خط ۶ فعالیت داشتند تشکر می‌کنم و این خط، طولانی‌ترین خط مترو در تهران و در منطقه نیز جزو طولانی‌ترین خط محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین از همکاران خود در حوزه حمل و نقل و ترافیک نیز که به صورت جدی موضوع خط ۶ مترو را در دستور کاری خود قرار داده‌اند قدردانی می‌کنم.

حناچی با بیان اینکه ۹۰ درصد پیشرفت خط ۶ درخصوص سیویل بوده است گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم با تامین منابع لازم بخشی از خط ۶ را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم.

شهردار تهران بیان کرد: حتما برای تغییر وضعیت باید اقدامات موثری را انجام داد و جدی‌ترین و مهمترین موضوع توسعه مترو است که این موضوع می‌تواند در کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر باشد.

وی در ادامه با اشاره به برخی از آمارهای سال ۹۶ گفت: بر اساس آخرین آمار ۵۷ هزار نفر در سال ۹۶ در تهران فوت کردند که از این تعداد ۱۲۰۰ نفر ناشی از حوادث بوده است که اغلب فوتی‌ها افراد در سنین کار و بچه‌های ۵ سال به بالا بوده‌اند و ۴۰۰ نفر نیز به دلیل عدم رعایت مسائل ایمنی فوت کرده‌اند.

حناچی گفت: بر اساس آمار ارائه شده ۹.۳ درصد تهرانی‌ها دیابت دارند و ۵۳ درصد نمی‌دانند دیابت نوع ۲ دارند و بر اساس همین آمار ارائه شده ۵۰ درصد از جمعیت مردم تهران کلسترول بالا دارند و ۳۰ درصد نیتروگیلیسیرین دارند.

وی افزود: از هر ۵ تهرانی یک نفر دچار فشار خون است و در کل یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت تهرانی‌ها دارای فشار خون هستند.

شهردار تهران افزود: در سال ۹۶، ۲۳۹ روز ذرات معلق بیش از حد استاندارد بوده و ۱۰۹ روز حساس و ۱۹ روز اضطراری بوده است.

حناچی گفت: ۳۵ درصد از افراد بالای ۵۵ سال در تهران، چاق هستند و در واقع بر اساس آمار ۵۰ درصد از تهرانی‌ها کمتر از استاندارد سبزیجات و میوه‌جات استفاده می‌کنند و در واقع از هر ۵ نفر تهرانی، ۲۰ نفر سبزیجات را به صورت استاندارد استفاده می‌کند.

وی ادامه داد: محل کاری که مهندسین در مترو انجام می‌دهند ارتباط مستقیمی با سلامت شهروندان دارند و ما می‌توانیم اقدامات موثری در این حوزه انجام دهیم و تلاش می‌شود خط ۶ و ۷ مترو به بهره‌برداری کامل برسد.

شهردار تهران در ادامه با اشاره به بهره‌برداری بخشی از خط ۶ تا پایان سال گفت: تلاش می‌کنیم با رفع مشکلات پروژه  بخشی از خط ۶ از میدان شهدا و دولت‌آباد را تا پایان سال به بهره‌برداری برسانیم و منطقه جنوبی شهر تهران به شبکه حمل و نقل ریلی وصل شود و این اتفاق خوبی است که خواهد افتاد. این بخش از خط دولت‌آباد را به میدان شهدا به طول ۶ کیلومتر و ۳ ایستگاه متصل می‌کند و انشاءالله در فاصله‌ای کمتر از دو ماه میدان شهدا را به امام حسین وصل خواهیم کرد.

حناچی افزود: خط ۶ بیشترین وضعیت را برای مردم ری خواهد داشت و ما انشاءالله بتوانیم از ظرفیت شهرستان ری در حوزه گردشگری استفاده بیشتری را ببریم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.