خراسان شمالی- محمدعلی شجاعی گفت: حوزه صنعت، معدن و تجارت استان با عملکرد خوب خود می تواند یکی از پایه های پیشرفت به شمار برود البته اگر در این مسیر نقش بخش خصوصی فراموش نشود.

مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت باید ظرفیت‌ها را به ثروت تبدیل کنند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی،محمدعلی شجاعی استاندار خراسان شمالی در جمع مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان گفت: باید یکی از دغدغه های اصلی مدیران حوزه صنعت، معدن و تجارت استان توجه به داشته ها و تبدیل ظرفیت ها به ثروت باشد.

وی اظهار داشت: یکی از داشته های بسیار مهم این استان وجود معادن است که باید این حوزه مورد حمایت و تقویت قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه صنعت، معدن و تجارت استان با عملکرد خوب خود می تواند، یکی از پایه های پیشرفت به شمار برود البته اگر در این مسیر نقش بخش خصوصی فراموش نشود.

شجاعی تصریح کرد: سالهاست که به اشتباه فکر می کنند بسیاری از مدیران دولتی باید جایگزین بخش خصوصی شوند در حالی که یکی از دلایل عقب ماندگی ما در بسیاری از شاخص های کشوری همین بی توجهی به بخش خصوصی است.

وی در ادامه با تاکید بر این که نیازمند تغییر در نگاه و تحول در اجرا هستیم، ادامه داد: وظیفه ما در قبال بخش خصوصی فراهم آوردن زیرساخت های لازم و نقش نظارتی و سیاستگذاری در این حوزه است تا شاهد حل سریع مشکلات باشیم و نباید فراموش کرد که تنها بخش خصوصی می تواند حوزه اشتغال و رفاه مردم را متحول کند.

توجه به حوزه صادرات و حمایت از صنعتگران برای رونق بیشتر، حمایت از بازاریابی محصولات استان، توسعه صنایع تبدیلی، توجه به بخش خدمات و صنعت توام با یکدیگر، اهمیت دادن به نقش اتاق اصناف، اتصال به شرکت های دانش بنیان، برگزاری نشست های متعدد با تجار حوزه های مختلف، توسعه زیرساخت های لازم در شهرک های صنعتی و حل مشکلات کسبه های استان در سریع ترین زمان از اهم نکات مورد تاکید استاندار در این نشست بود.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.