مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: امسال بیش از ۱۴۷ هزار مراجعه کننده انتقال خون داشتیم که نسبت به سال قبل شش درصد رشد داشته است.

رشد ۶ درصدی انتقال خون در خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، حمید رضا اسلامی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی در جلسه همراهی شرکت هوشمند الیت و سازمان انتقال خون خراسان رضوی گفت: بیش از ۱۱۴ هزار خون گیری صورت گرفته است که برای هر فرد اقدامات فراوانی را در پی دارد.
وی با اشاره به اینکه تا سال گذشته ۷۷ هزار نفر انتقال دهنده‌ی مستمر بودند تصریح کرد: در حال حاضر ۹۵ درصد از خون گرفته شده فرآوری شده است وتنها ۵ درصد از آن به طور مستقیم به افراد نیازمند منتقل می‌شود.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ما جزو بزرگترین پایگاه‌های انتقال خون هستیم و تهران، مشهد، و شیراز در حال حاضر ۳۰ درصد خون کشور را تامین می‌کنند.
اسلامی با بیان اینکه نوبت عمل جراحی قلب در کشور و مشهد از یک هفته کوتاه‌تر است افزود: این در حالی است که در برخی کشورها حتی نظیر آمریکا نوبت جراحی قلب به یک سال و نیم می‌رسد و یکی از دلایل تاخیر آن به دلیل اهدای خون است.
وی اظهار داشت: مشهد به دلیل وجود بارگاه منور رضوی و گردشگری سلامت در این شهر، مصرف شهر بیش از میانگین ظرفیت شهروندان است و این مهم مارا در جهت پیشبرد این فرهنگ مجاب‌تر می‌کند.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به پایگاه ثامن و امید که در مجاورت حرم رضوی است گفت:  به دلیل کمبود نیرو فقط شیفت صبح کار می‌کنند و امیدوارم با همکاری سپاه پاسداران این مراکز را در شیفت‌های عصر نیز توسعه دهیم.
اسلامی ادامه داد: بنا شده است در پارکینگ‌های متعلق به الیت، کسانی که هدف انتقال خون دارند بتوانند خودروی خود را رایگان پارک کنند، و این نشان دهنده اهمیت این موضوع در اجتماع است.
وی تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات بودجه‌ای کارمندان اضافه کاری زیاد و دریافتی پایین و خارج از زمان تعهد شده دارند، شش ماه است که ما نتوانسته ایم اضافه کاری کارمندان را پرداخت نماییم.
مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی با بیان اینکه ۹۴ درصد اهدای خون استان متعلق به آقایان است گفت: نسبت اهدای خون خانم به آقا بسیار پایین است و این به خاطر باور غلط عموم جامعه است که زنان به دلیل از دست دادن خون ماهیانه نمی‌توانند خون بدهند و این در حالی است که خون دادن در بانوان سبب تقویت سیستم خون رسانی بدن می‌شود.

پارکینگ شرکت الیت در اختیار اهدا کنندگان خون
محمد مهدی اسدی مدیر عامل الیت هم گفت: این ایده اولین بار در شورای شهر مطرح شد و این فرهنگ سازی مورد توجه قرار گرفت. وی تصریح کرد: پارکینگ‌های شرکت الیت که در مجاورت پایگاه‌های اهدای خون است و از فردا به اهداکنندگان خون جای پارک رایگان می‌دهند. مدیر عامل الیت با اشاره به اینکه روی آموزش نیروهای پارکبان خود بسیار زیاد کار کرده است گفت: نیروهای پارکبان جزو اولین نفرهای مواجه بایک سانحه رانندگی است در نتیجه باید بتوانند برای اقدامات اولیه جهت سلامتی شهروندان در مواجهه با تصادفات اقدام نمایند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.