دولت کویت در تازه‌ترین موضع‌گیری در خصوص سودان و پس از احضار سفیر این کشور در خارطوم، بر حمایت از سودان برای عبور از بحران کنونی تأکید کرد.

پس از احضار سفیر کویت در خارطوم کویت بر حمایت از سودان برای عبور از بحران تأکید کرد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «بسام القنبدی» سفیر کویت در خارطوم روز دوشنبه (دیروز) در دیدار با «الدردیری محمد احمد» وزیر خارجه سودان بر حمایت کشورش از سودان برای پشت سر گذاشتن بحران کنونی در نتیجه اعتراضات مردمی به اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی تأکید کرد.

«بابکر الصدیق» سخنگوی وزارت خارجه سودان اعلام کرد که بسام القنبدی سفیر کویت در دیدار با وزیر خارجه سودان پیامی از سوی رهبران کویت مبنی بر ایستادگی در کنار سودان و آمادگی برای ارائه حمایت از این کشور را به وی ابلاغ کرد.

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، الدردیری نیز از سفر کویت قدردانی کرد و از او خواست از رهبران کویت نیز به دلیل این موضع خود تشکر کند.

دو روز پیش با شدت گرفتن اعتراضات مردمی در سودان، سفارت کویت در خارطوم در بیانیه‌ای از اتباع خود خواسته بود این کشور را ترک کرده و از سفر به شهرهای سودان خودداری کنند که به دنبال آن وزارت خارجه سودان روز یکشنبه سفیر کویت در خارطوم را احضار کرده و مراتب اعتراض خود به این بیانیه سفارت کویت را به وی ابلاغ کرد .

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.