مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور از خراسان رضوی به مقصد سایر کشورها بیش از ۴۵ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۵ درصدی صادرات خوراک دام از خراسان رضوی
به گزارش قدس آنلاین، احمد شریعتی مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: صادرات خوراک دام و طیور از ابتدای امسال ۷ هزار و ۴۰۰ تن به ارزش ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بوده که طی ۳۴۲ مجوز صادره از سوی دامپزشکی استان به مقصد کشورهای افغانستان، تاجیکستان، ترکمنستان، عراق وقزاقستان صادر شده است.
وی در مورد صادرات خوراک دام و طیور تصریح کرد: خوراک دام و طیور تولید شده در استان که با مجوز این اداره کل تولید و صادر شده است جزء با کیفیت‌ترین خوراک منطقه بوده که حاصل تلاش کارخانه‌های دارای مجوز از این اداره کل در اقصی نقاط استان است.
مدیر کل دامپزشکی استان خراسان رضوی گفت: کلیه محموله‌های مرتبط با دام و طیور در سامانه یکپارچه قرنطینه دامی سازمان دامپزشکی کشور به صورت آنلاین ثبت می‌شود ودقت در بررسی محموله‌های صادراتی و وارداتی را از جمله مواردی دانست که نقش مستقیمی در سلامت جامعه و اقتصاد کشور دارد.
شریعتی افزود: پذیرش محموله‌های صادراتی مرتبط با دام و طیور جمهوری اسلامی در دیگر کشورها منوط به داشتن گواهی معتبر دامپزشکی است و این مهم در زمینه محموله‌های وارداتی نیز صادق است و تا محموله‌ای دارای گواهی معتبر دامپزشکی از کشور مبدا نباشد، اجازه ورود به کشور را نخواهد داشت.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.