۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۵
کد خبر: 636343

حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به چگونگی تقویت عقل پرداخته اند.

دانه هلیله و تقویت حافظه

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: کسی که می خواهد عقلش نیرومند شود، هر روز سه دانه هلیله را با نبات میل کند.

یکی از انواع ویتامین هایی که در تنظیم سلسله اعصاب خصوصا مغز، دخالت بسیاری دارد، ویتامین "ب" است، به طوری که بیشتر مبتلایان به جنون و اختلالات مغزی ، دچار کمبود ویتامین «ب» شده بودند و با همین ویتامین نیز معالجه شدند؛ ولی در مقابل افراد زیادی نیز دیده شده اند که مصرف این نوع ویتامین در آن ها نتیجه عکس داشته و اختلالاتی به وجود آورده است.

بیشتر بخوانید: چگونگی و راه‌های تقویت حافظه

آزمایش ها نشان داده است که کمبود ویتامین  "ب" تنها دلیل علت اختلالات عصبی (مغزی) نیست، بلکه کمبود موارد دیگری نیز در این بیماری موثر است که از آن جمله آدنین و سیتوزین است و این دو ماده در بسیاری از غذاها مانند جگر، قلوه، مغز گوسفند و گوساله به حد کافی وجود دارد؛ البته به این نکته هم توجه داشته باشیم که خوردن مرتب این غذاها حتی به مقدار کم، می تواند نتایج بدی از جمله غلظت خون، بی اشتهایی، تنبلی کبد و صفرا داشته باشد .

گفتنی است هلیله سیاه و زرد، شکر سرخ و نبات هندی -که آن را از شکر سرخ و گاهی از نیشکر می سازند- دارای خواص فوق هستند، بدون آنکه مداومت مصرف آن ها عوارض نامطلوبی ایجاد کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.