زنجان- با حضور معاون عمرانی استاندار زنجان ۱۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به ناوگان حمل و نقل شهرزنجان اضافه شد

رونمایی از اولین اتوبوس ویژه معلولین در زنجان

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سید اسماعیل موسوی مدیرعامل سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری زنجان بعد از ظهر امروز در آیین رونمایی از ۱۵ دستگاه اتوبوس بازسازی شده و اولین اتوبوس ویزه معلولین و گردشگری گفت:در ۹ ماه گذشته ۱۱ جایگاه سی‌ان‌جی با اعتبار یک میلیارد تومان مجهز به درایو شدند.

سیداسماعیل موسوی اظهارکرد: ۵۳ دستگاه اتوبوس فرسوده نزدیک به ۱۲ سال است که در گوشه پارکینگ زیر باد و باران رها شده بود و با تلاش فراوان ۳۰دستگاه را از قبرستان اتوبوسها به چرخه حمل و نقل شهری برگرداندیم. موسوی افزود:امروز شاهد راه‌اندازی اولین جایگاه نفت و ‌گاز درون‌شهری در زنجان خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه اولین اتوبوس گردشگری در زنجان را رونمایی خواهیم کرد افزود:اولین اتوبوس ویژه معلولان نیز تهیه و مشخصا برای معلولان طراحی شده است و در خط ویژه تردد خواهد کرد.

موسوی ادامه داد:زنجان اولین مجوز تاکسی موتوری را صادر کرد و اولین قراداد وانت‌بار اینترنت و بی‌سیم نیز صادر شده است. وی با اذعان به اینکه اولین جایگاه سه منظوره داخل شهر به زودی به بهره برداری می رسد در مرکز معاینه فنی خودرو ماهیانه ۳ هزار خودرو ارائه سرویس می شوند. موسوی از کلنگ زنی بزرگترین هایپرمارکت، شهر طی دهه فجر خبرداد و گفت:با دو برنده بزرگ توافق کرده‌ایم و این هایپرمارکت با ۷۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در چهار هکتار به‌زودی کلنگ‌زنی خواهد شد.

شهردار زنجان  نیز در ادامه  کار کردن با محدودیتهای مالی، اولین شدن را ساختار شکنی دانست و گفت: مهم ترین ارکان در شهرها و کلان شهرها حوزه ترافیک است و ما این حوزه را مستقل اعلام کردیم.

مسیح اله معصومی افزود: بدلیل اهمیت حوزه ترافیک و نگاه به حمل و نقل  از منظر تخصصی و عمومی گفت: صد در صد مردم درگیر موضو ع ترافیک هستند؛ اگر موفقیتی حاصل شود تاثیر خودش را نشان می دهد و همه اظهار نظر می کنند و ماباید با مقیاسهای علمی  به این اظهار نظر ها توجه کنیم.

معصومی  با تاکید بر اینکه ما دنبال ریسک هستیم  و همه جا خیابان کشی نمی کنیم و حاکمیت انسانی را جایگزین حاکمیت ماشین  نخواهیم کرد گفت: پروڗه سبزه میدان برگ زرینی دراین خصوص است؛ با گسترش حمل و نقل عمومی، تراموا، اتوبوس، تاکسی و سوق دادن مردم درهسته اصلی شهر بدنبال تقویت حمل و نقل عمومی هستیم.

شهردار زنجان یادآور شد:با یک نسخه نمی توان همه نقاط  شهر را مدیریت کردو اولویت ما بر گرفته از مدیریت شهرهای بزرگ و نگاه مبتنی بر علم روز دنیاست؛  با رفتن به  سمت شهر هوشمند و کنار گذاشتن نظارتهای حضوری در صدد ایجاد مرکزمانیتورینک درتمام تقاطع ها، هوشمند سازی، زمان بندی چراغ های راهنمایی و حمل و نقل عمومی هستیم.

معصومی بازسازی اتوبوس ها و ورود آنها به ناوگان حمل و نقل را انقلابی در عرصه حمل و نقل عمومی دانست و گفت:  اجرای این طرح حمایت و توجه فرهنگی را می طلبد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.