مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ما در استان دخالت از جانب نماینده‌ها در آموزش و پرورش نداریم بلکه یک‌سری تعاملات با آنان داریم.

نماینده‌ها در امور آموزش و پرورش استان دخالتی ندارند
به گزارش قدس آنلاین، قاسم‌علی خدابنده گفت: ما یکسری تعاملات با نمایندگان مجلس داریم. نمایندگان هم یکسری درخواست‌ها برای حوزه‌های انتخابیه خود دارند.  آنها از بعد نظارتی ایراداتی برکار می‌گیرند و انتقادات و پیشنهاداتی دارند و در جاهای دیگر همچون تصویب بودجه، برنامه‌ها، مجوز برای استخدام و آزمون‌ها به آموزش و پرورش کمک می‌کنند. این تعامل حتما باید باشد و معنای آن هم دخالت نیست. هرچه تعاملات بین دستگاه‌ها بیشتر باشد روند اجرایی بهتر می‌شود.  
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی درخصوص دخالت نمایندگان خراسان رضوی در آموزش و پرورش استان گفت: در استان ما دخالت از جانب نماینده‌ها در آموزش و پرورش نداریم. نمایندگان یکسری موارد و ایراداتی بر کار  دارند که مطرح شدن آنها در رسانه‌ها کار پسندیده‌ای نیست زیرا این موضوع تضعیف آموزش و پرورش است. ایراداتی در بعضی از مناطق ما هم وجود دارد نماینده هم از بعد نظارتی این ایرادات را مطرح می‌کند. اگر قرار باشد این ایرادات را بزرگ کنیم و در رسانه‌ها بیاوریم به جایگاه آموزش و پرورش ضربه می‌زند.
 خدابنده با اشاره به اینکه «دخالت با نظارت متفاوت است»، ادامه داد: بعد نظارتی را هم قانون به نمایندگان اجازه داده و هم ما آن را می‌پذیریم. ایراداتی در کار آموزش و پرورش وجود دارد و نمایندگان می‌آیند به آن ایرادات اشاره می‌کنند. ما هم اگر تغییر و تحولی ایجاد می‌کنیم در راستای از بین بردن آن ایرادات است.
وی در پاسخ به اینکه  به نظر می‌رسد در برخی مناطق استان انتصاباتی بر اساس نظر نمایندگان مجلس انجام شده، تصریح کرد: شواهدی وجود دارد که نماینده‌ها مواردی را به ما گفتند اما ما نظر خود را اعمال کرده‌ایم. تعامل با دستگاه‌ها، نماینده‌ها، فرمانداران و... باید وجود داشته باشد و اگر تعامل نباشد یکسره دعوا و اختلاف به وجود می‌آید.
گفتنی است چند روز پیش مرتضی نظری، مدیرکل روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش در توئیتی به دخالت نمایندگان در آموزش و پرورش اشاره کرده بود. وی عنوان کرده بود: «دخالت برخی نمایندگان مجلس در امور داخلی آموزش و پرورش استان‌ها و شهرستان‌ها، به حد غیرقابل تحمل رسیده. مدیران تحول‌گرای آموزش و پرورش، تحت فشار انتصابات قومی و قبیله‌ای هستند. آموزش و پرورش، سازمان رای کسی نیست».
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.