سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: کمپ اسپایر قطر بهترین کمپ جهان است و رئال مادرید و بارسلونا آرزوی حضور در این کمپ را دارند.

مهاجرانی: ایران قدرت و شایستگی قهرمانی آسیا را دارد

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۱۹۷۸ آرژانتین و همچنین سرمربی تیم ملی ایران در جام ملت‌های آسیا بود. آخرین قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌های آسیا با مهاجرانی رقم خورد. به همین مناسبت و برای ارزیابی شرایط تیم ملی فوتبال ایران با حشمت مهاجرانی گفت‌وگویی به شرح زیر انجام دادیم.

برخی ادعا می‌کنند اوضاع اردوی داخلی ایران آشفته است. نظر شما در این مورد چیست؟

هیچ امر غیرعادی در اردوی تیم ملی ایران رخ نداده و همه چیز در شرایط عادی و عالی است.کمپ اسپایر قطر بهترین کمپ فوتبال دنیاست که حتی تیم‌های درجه اولی مثل رئال مادرید و بارسلونا آرزو دارم در این کمپ تمرین کنند. بنابراین لزومی ندارد که فکر کنیم اوضاع اردوی تیم ملی آشفته است. شاید نتیجه بازی با فلسطین تا حدی شرایط را متفاوت جلوه داده است اما همه ما می‌دانیم کی‌روش زرنگ‌تر و باهوش‌تر از این حرف‌هاست و بازیکنان تیم ملی همگی تحت فرمان کی‌روش هستند و هم زبانی هم عملی نشان دادند که می‌خواهند در جام ملت‌ها به موفقیت برسند.

برخی از تساوی یک بر یک ایران مقابل فلسطین انتقاد می‌کنند.

فلسطین یک بازی تدارکاتی بود،‌مربی در بازی‌های تدارکاتی اهدافی دارد. به هر حال باید ببینیم اهداف سرمربی در این مسابقه پیاده شده یا نه. نتیجه مساوی مقابل فلسطین ملاک عمل و قضاوت برای تیم ملی نیست. مهم این است که هم من هم شما و هم کی‌روش و بازیکنان می‌خواهیم که تیم ملی در جام ملت‌های آسیا قهرمان شود.

اختلاف نظر کی‌روش و برانکو ظاهرا باعث ایجاد فاصله بین هواداران فوتبال با تیم ملی  ایجاد کرده است. برای کم رنگ شدن این مسائل چه باید کرد؟

هر دو مربی سرمربی تیم ملی ایران بودند و تیم ایران را به جام جهانی بردند و به فوتبال ایران خدمت کردند. شاید کی‌روش تصور می‌کند برانکو می‌خواهد جای او را بگیرد اما فکر نمی‌کنم چنین مسئله‌ای باشد. نیم فصل لیگ تمام شده است. هر دو مربی هم بزرگ و باتجربه هستند.

کی‌روش می‌گوید قهرمانی در آسیا به راحتی خوردن چیزکیک نیست.

به هر حال جام ملت‌های آسیا تمام می‌شود و یک تیم قهرمان می‌شود چرا آن تیم قهرمان ما نباشیم؟ تیم ملی ایران قدرت و شایستگی این را دارد که قهرمان آسیا شود. ما بیشترین لژیونر را در آسیا داریم و مدام هم فریاد می‌زنیم قدرت اول فوتبال آسیا هستیم و در رده‌بندی فیفا هم بالاتر از همه تیم‌های آسیایی قرار داریم.

برخی مدعی هستند که حضور در رده‌بندی فیفا به خاطر بازی با تیم‌های ضعیف بوده است.

حتی اگر با تیم‌های ضعیف بازی کرده‌ایم تا رده‌بندی ما در فیفا حفظ شود اشکالی ندارد اما چه ما با تیم‌های ضعیف بازی کنیم و چه با تیم‌های قوی، هیچ کسی نمی‌تواند منکر قدرت فوتبال ایران در آسیا شود. البته کره جنوبی، ژاپن و استرالیا و همچنین قطر و امارات و عربستان سعودی حریفان سرسختی برای تیم ملی ایران هستند. فاصله تیم‌ها به یکدیگر بسیار نزدیک شده است. دیگر زمان آن گذشته که یک تیم ۸ گل به تیم دیگر بزند.

آخرین قهرمانی ایران در جام ملت‌ها با سرمربیگری شما بود.

شاید بتوان این مسئله را به فال نیک گرفت. در آن جام ملت‌ها هم ما با عراق و یمن هم گروه بودیم. در بازی اول عراق را دو بر صفر شکست دادیم و یمن را هم ۸ بر صفر بردیم. بنابراین حالا هم که با عراق و یمن هم گروه هستیم می‌توان این را به فال نیک گرفت. من نمی‌گویم همان نتایج تکرار شود، آن نتایج به تاریخ سپرده شده اما این قرعه‌کشی دوباره برای ما تکرار شده است.

وقتی کی‌روش گفت ژاپن، کره جنوبی و استرالیا حضورشان در نیمه نهایی قطعی است اما ایران تلاش می‌کند به این جمع برسد، انتقادهایی از او شد. نظر شما در این مورد چیست؟

سرمربی گاهی می‌خواهد سطح توقعات مردم را پایین بیاورد اما وقتی خودش و بازیکنانش تنها می‌شوند دیگر آن حرف‌ها را تکرار نمی‌کند و می‌داند که به همراه بازیکنانش باید برای قهرمانی تلاش کند. شاید سرمربی می‌خواهد با پایین آوردن سطح توقع مردم در صورت نتیجه نگرفتن احتمالی تبعات آن را کم کند اما در راه قهرمانی تیم ملی در جام ملت‌ها هیچ بهانه‌ای پذیرفته نیست. همانطور که گفتم ما بهترین بازیکنان را داریم و خود کی‌روش هم می‌داند تیم خوبی در اختیار اوست.

شما هم به قهرمانی ایران اعتقاد دارید؟

من هم شانس اول قهرمانی را به ایران می‌دهم. لژیونرهای ما تجربه بین‌المللی زیادی دارند. هیچ تیمی در آسیا این تعداد لژیونر ندارد و امیدارم تیم ملی بتواند بار دیگر قهرمان آسیا شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.