البرز- رضا معینی گفت: در سال جاری بیش از ۱۹۷ هزار مورد آزمایش نمونه های دام، طیور، وآبزیان در البرز انجام شده است.

انجام ۱۹۷ هزار آزمایش دامپزشکی در البرز طی سال‌جاری

رضا معینی سرپرست اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: در ۹ ماهه نخست سال جاری بالغ بر ۱۹۷ هزار و ۹۰۴ مورد آزمایش نمونه های دام و طیور، آبزیان و ... در آزمایشگاههای دولتی و خصوصی دراستان البرز انجام شد.

وی افزود: این آزمایشها شامل آزمایش های سرولوژی دام به تعداد ۷۸ هزار و ۱۷۰ مورد، آزمایش سرولوژی طیوربه تعداد ۷۸ هزار و ۶۷ مورد و سایر آزمون های کنترل کیفی فرآورده های خام دامی وانگل شناسی به تعداد ۴۱ هزار و ۶۶۷ مورد بوده است.

 معینی با اشاره به اینکه جهت همکاری با سازمان دامپزشکی کشور، تعداد ۳۰۰ مورد آزمون میکروبی بر روی نمونه های ارسالی دارو انجام گرفت، افزود: در این مدت بیش از ۹۸۶ مورد بازدید از مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیص و درمان دامپزشکی توسط بازرسان اداره تشخیص و درمان و ادارات شهرستان به عمل آمد.

وی اضافه کرد: مراکز ارائه دهنده خدمات تشخیص و درمان دامپزشکی تحت نظارت مراکز درمانی، تشخیصی، توزیعی و تولیدی دارو، واکسن و مواد بیولوژیک می باشد.

سرپرست اداره تشخیص و درمان  اداره کل دامپزشکی البرز در پایان گفت: بخش خصوصی درمانی استان با بیش از ۴۳ هزار مورد مراجعه، اقدام به ارائه خدماتی بالغ بر ۴ هزار و ۱۶۲ مورد عملیات جراحی و مامایی، ۸ هزار و ۱۸۷ مورد معالجه دام سبک و سنگین و بیش از دو میلیون و ۱۶۸ هزار و ۹۶۴ قطعه طیور کرده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.