براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته از سوی دولت در لایحه سند مالی ۹۸، بودجه «صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور» در سال آینده در صورت تصویب مجلس، افتی ۳۲ درصدی به نسبت به رقم مصوب سال جاری خواهد داشت.

 بودجه "صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور" ۳۲ درصد کاهش یافت

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور از سال ۱۳۸۲ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی فعالیت خود را آغاز کرد.

ضرورت حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همواره مورد توجه سیاست‌گذاران کشورمان بوده است؛ چنانکه پیش از تشکیل این صندوق، شورایی بنام شورای پژوهش‌های علمی کشور نیز زیر نظر معاون اول رئیس‌جمهور، ایده تشویق و حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را مورد توجه قرار داده بود.

هدف اصلی از تشکیل صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور در واقع ایفای وظایف بنیاد ملی علم ایران بوده است؛ این صندوق در مدت فعالیت بیش از یک دهه خود اقدامات مؤثری را در حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور انجام داده است.

عمده فعالیت‌های این صندوق در حوزه‌های حمایت از طرح‌های پژوهشی، پسادکتری، ثبت اختراعات، کرسی پژوهشی، پژوهانه(گرنت) و حمایت از ایجاد و توسعه مراکز نوآوری، انجام می‌گیرد.

حال با توجه به اهمیت جایگاه این صندوق، دولت در برنامه برآوردهای مالی و اعتباری خود برای دستگاه‌های کشور که تحت عنوان سند مالی شناخته می‌شود، بودجه ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی را برای این صندوق پیش‌بینی کرده است.

بودجه مصوب سال جاری صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور ۳۲ میلیارد تومان است که در مقایسه با ارقام لایحه بودجه سال آینده، ۳۵ درصد بیشتر نشان می‌دهد.

بودجه جاری این صندوق مطابق با برنامه مالی ارائه شده از سوی دولت، سال آینده ۲۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و بودجه عمرانی آن ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.