پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی مشهد، با اشاره به آماده تحویل بودن چهار طبقه از این پروژه، گفت: پروژه بهسازی و تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد پس از ۲۳ سال با ورود نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، جانی دوباره گرفت.

آخرین وضعیت پروژه کتابخانه مرکزی مشهد به روایت پیمانکار

به گزارش قدس انلاین وبه نقل از  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، محمد تقی خزایی، مدیرعامل شرکت دشت بهساز و پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی مشهد، درباره آخرین وضعیت این پروژه، عنوان کرد: پروژه بهسازی و تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد از سال ۱۳۹۱ و در حالی که یک پروژه نیمه تعطیل بود، به ما واگذار شد. با توجه به اینکه این کتابخانه از حدود ۲۳ سال پیش با اشکالات فنی بسیاری در طراحی و ساخت آغاز شده بود، تخریب و بهسازی بنا را در برنامه کاری خود قرار دادیم و اقداماتی را نیز در این زمینه به انجام رساندیم.

وی با اشاره به اهتمام نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تکمیل این پروژه طی ماه‌های اخیر، افزود: در حالی که اعتبارات محدود استانی و همچنین تزریق قطره‌چکانی بودجه، روند بهسازی و تکمیل این پروژه را با کندی به پیش می‌برد، ورود نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور برای تکمیل و بهره‌برداری از این کتابخانه، جهشی قابل توجه در پیشرفت این پروژه حاصل کرد؛ به طوری که با تسریع روند بهینه‌سازی نقشه‌ها، تقویت و مقاوم سازی سازه های بتنی و تبدیل فضاهای مرده به فضاهای مفید، پروژه به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی رسید و امروز مراحل پایانی نصب تجهیزات را طی می‌کند.

خزایی از آمادگی برای تحویل چهار طبقه از کتابخانه مرکزی مشهد خبر داد و گفت: پس از پایان نصب سیستم اطفاء حریق و رنگ آمیزی نهایی، در حال حاضر چهار طبقه از این کتابخانه به همراه مخزن کتابخانه به طور کامل آماده تحویل است و کار نظافت نهایی در این طبقات در حال انجام است. همچنین نصب چیلرهای کتابخانه انجام شده و موتورخانه نیز در حال تکمیل است. با پایان یافتن ساخت بنای آمفی تئاتر کتابخانه نیز، پس از اعلام نظر نهاد، کار تهیه و نصب تجهیزات آن انجام خواهد شد.

وی با تقدیر از اهتمام دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تکمیل پروژه کتابخانه مرکزی مشهد، گفت: با توجه به اعتبارات محدود استانی، وجود بحران مصالح در شرایط کنونی و تزریق بسیار تدریجی بودجه برای تکمیل این پروژه، اگر نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به ساخت و تکمیل این کتابخانه ورود نمی‌کرد، بدون شک این پروژه تا سالیان سال همچنان به بهره‌برداری و افتتاح نمی‌رسید. صدور مجوز از سوی دبیرکل نهاد برای استفاده از سهم نیم‌درصدی درآمد شهرداری‌ها در تکمیل کتابخانه مرکزی مشهد، اقدامی بود که این پروژه را از حالت رکود بیرون آورد و با سرعت به سمت بهره‌برداری حرکت داد و در واقع این پروژه با ورود نهاد جانی دوباره گرفت.

پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی مشهد با تقدیر از سایر دست‌اندرکاران ساخت و تکمیل این پروژه گفت: تکمیل این پروژه و رساندن آن به افتتاح در ایام دهه فجر، بر اساس یک حرکت جمعی و با هم‌افزایی دستگاه‌های مختلف در استان خراسان رضوی صورت گرفت و باید از همراهی شهرداری مشهد، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی و فرماندار سابق مشهد نیز تقدیر کرد؛ چرا که این حرکت به منظور بهره‌برداری از کتابخانه در ایام دهه فجر، بدون مشارکت و همراهی مجموع این دستگاه‌ها میسر نمی‌شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.