البرز - مجید موسوی با اشاره به اینکه استان البرز در تولید محصولات باغی رتبه اول و دوم در کشوررا کسب کرده است، گفت: برای تامین میوه شب عید در استان ۹۰۰ تن سیب درختی و ۱۸۰۰ تا ۲هزار تن پرتقال ذخیره سازی شده که توزیع آن مثل سالهای گذشته خواهد بود.

ذخیره سازی۹۰۰ تن سیب و ۲هزارتن پرتقال برای میوه شب عید استان البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مجید موسوی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرزظهر امروز(چهارشنبه) در نخستین جلسه شورای کشاورزی استان البرز که در سالن جلسات پارک علم و فناوری برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین عملکرد در بخش غلات در تولید جو بود همچنین در تولید محصولات باغی رتبه اول تا دوم در کشور را داریم.

موسوی به کشت پنبه دراستان اشاره کرد و گفت: کشت این محصول در استان متوقف شده بود که خوشبختانه با پیگیری های صورت گرفته در شهرستان طالقان مجدد رونق پیدا کرد و متوسط عملکرد ۳۸۰۰کیلوگرم در هکتاربوده است که رتبه دوم در کشت پنبه را کسب کرده ایم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز با بیان اینکه در شهرستان طالقان پس از ۵۰ سال کشت گندم دیمی را انجام دادیم، گفت: از احیای باغ سیب مهرشهر کرج تا افزایش تولیدات محصولات دام آبزیان و توسعه اراضی در باغات شیب دار همه حکایت از همکاری خوب کشاورزان با سازمان جهاد کشاورزی استان دارد.

موسوی با اشاره به اینکه اراضی کشاورزی ۶۸ هزار هکتار بوده و بیش از ۳۰ هزار هکتار آن مرتع است، افزود: حدود ۷۰ درصد منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود.

وی در بخشی دیگری از سخنانش در خصوص تامین میوه شب عید، گفت: بیش از ۹۰۰ تن سیب درختی و ۱۸۰۰ تا ۲۰۰۰ تن پرتقال در نظرگرفته شده که توزیع آن مثل سالهای گذشته درالبرز خواهد بود.

این مسئول  خاطرنشان کرد: با افزایش سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی این میزان از ۱۶۰  به ۳۲۰ میلیارد ریال رسیده است.

موسوی در پایان گفت: سال گذشته استان البرز صادرات ۷ هزار کانتینر سبزی و صیفی  داشته که پبش بینی می شود در سال جاری به  ۱۰ هزار کانتینر برسد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.