البرز - عزیزالله شهبازی با اشاره به اینکه بر اساس مسئولیت محوله از سوی دولت مامور به پیگیری و تحقق مصوبات رییس جمهور به البرز هستم، گفت: طی این سفر، حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های البرز تخصیص داده شد و تاکنون ۶۲ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

۶۲ درصد از مصوبات سفر رییس جمهور به البرز محقق شد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، عزیزالله شهبازی در اولین جلسه شورای کشاورزی استان که ظهر امروز چهارشنبه در محل پارک علم و فناوری البرز برگزار شد، اظهار کرد: حضور در چنین جمع فرهیخته ای علاوه بر دانش افزایی، بار بزرگ مسئولیت ما را بواسطه ظرفیت های موجود در عرصه علم و فناوری استان را بیشتر می کند.

وی افزود: استقرار مراکز علمی و تحقیقاتی ملی و افراد نخبه در استان ظرفیت بزرگی محسوب می شوند که باید برای بهره برداری و کمک به رشد آنها اقدام کرد.

شهبازی با اشاره به اینکه البرز در حوزه کشاورزی دارای بسترهای ارزشمندی است، خاطرنشان کرد: با توجه به مساحت کم اراضی در استان و لزوم رعایت مصرف آب، باید از کشاورزی سنتی به سمت توسعه کشاورزی علمی حرکت کنیم.

استاندار البرز به گسترش کشت گلخانه ای با برنامه ریزی دقیق و بستر سازی مناسب اشاره کرد و گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری باید نسبت به تشکیل کارگروهی در این راستا اقدام کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به راهبردهایی که برای توسعه استان ترسیم شده، مشارکت تشکل ها، سازمان های مردم نهاد و... نیز مورد بهره برداری قرار می گیرد.

شهبازی با اشاره به اینکه ظرفیت های موجود در استان حاکی از آن است که می توانیم به بخش کشاورزی البرز متکی باشیم، خاطرنشان کرد: باید تسهیلات لازم را برای رشد کشاورزی در استان فراهم کرد همچنین در حوزه گیاهان دارویی نیز می توان بستر لازم را فراهم کرد.

وی افزود: فرودگاه پیام نیز فرصت بزرگی برای البرز محسوب می شود بویژه در بحث صادرات محصولات کشاورزی تاثیر بسزایی دارد.

استاندار البرز به ضرورت بیابان زدایی بخصوص در جنوب البرز اشاره کرد و گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان باید برنامه های حوزه بیابان زدایی البرز بر اساس برنامه های مدون اقدامات لازم را انجام دهد.

شهبازی تاکید کرد: از دستگاه های مربوطه و بویژه جهاد کشاورزی انتظار می رود که تا جای ممکن از تغییر کاربری اراضی کشاورزی جلوگیری کنند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به مصوبات سفر رییس جمهور به البرز گفت: طی این سفر، حدود هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای پروژه های البرز تخصیص داده شد و تاکنون ۶۲ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

نماینده عالی دولت در استان البرز افزود: بر اساس مسئولیت محوله از سوی دولت مامور به پیگیری و تحقق مصوبات رییس جمهور به البرز هستم و در این راستا با اهتمام ویژه ای اقدام می کنم.

استاندار البرز در پایان گفت: امید است با اتحاد و انسجام مجموعه استان نسبت به اجرای اهداف و برنامه های دولت و نظام در استان که اهم آن رونق تولید و ایجاد اشتغال است، توفیق یابیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.