"ماریا زاخارووا" گفت: بعد از خروج نظامیان آمریکایی از سوریه، کنترل مناطقی از خاک این کشور که تاکنون در اشغال آنها بود، باید در اختیار دولت سوریه قرار بگیرد.

آمریکا باید مناطق اشغال شده را به دولت سوریه بازگرداند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، "ماریا زاخارووا" سخنگوی رسمی وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کنترل مناطقی از خاک سوریه که تاکنون در دست نظامیان آمریکایی بود، باید در اختیار دولت سوریه قرار بگیرد، البته مسکو اطلاعی از تماس‌ بین واشنگتن و دمشق در این رابطه ندارد.

وی امروز در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «مسلما بعد از خروج آمریکایی‌ها از خاک سوریه، این سئوال اساسی بوجود می‌آید که مناطق تحت کنترل آنها در اختیار چه کسی قرار خواهد گرفت؟ واضح است که این مناطق باید بر اساس حقوق بین الملل، به دولت سوریه بازگردانده شود. البته ما هنوز از برقراری تماسی در این باره بین واشنگتن و دمشق اطلاعی نداریم.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین در تفسیر اظهارات شنیده شده از سوی مقامات واشنگتن درباره مرحله جدید مبارزه با تروریسم در سوریه، بعد از خروج نظامیان آمریکایی، افزود، امکان ادامه عملیات محدود آمریکا در خاک سوریه وجود دارد و هنوز این مسئله بطور قطع روشن نشده است.

زاخارووا تاکید کرد که اهمیت تصمیم آمریکا درباره خروج نیروهایش از سوریه کاملا مشخص است و این اقدام باید به حل و فصل کلی اوضاع در این کشور کمک کند.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از سخنانش گفت: «ما از دبیرخانه فنی سازمان منع استفاده از تسلیحات شیمیایی انتظار داریم تا مسئولیت مستقیم خود را انجام داده و تحقیقات درباره حادثه حمله شیمیایی به شهر دومای سوریه را در کوتاهترین زمان به پایان برساند، ضمن اینکه این تحقیقات باید کاملا شفاف، مستقل، حرفه‌ای و بدون توجه به دستورات سیاسی خاص هر یک از کشورهای غربی باشد.»

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.