قدرت الله مهدیخانی گفت:نزدیک به ۴۹۶ شهر در مسیر رودخانه ها و ۳۱۵ شهر به علت عوامل طبیعی و نزدیک به ۵۸ روستا در استان قزوین در معرض خطر سیل هستند.

۳۱۵ شهر و ۵۸ روستای قزوین در معرض خطر سیل قرار دارند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قدرت الله مهدیخانی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در نشست خبری با جمعی از رسانه‌های استان قزوین در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری اظهار داشت: در حوزه حوادث، استان قزوین یکی از استانهای حادثه خیز کشور است که از ۳۳ نوع حادثه در کشور، ۲۵ مورد آن در این استان شاهد بوده ایم.

مهدیخانی افزود: ۹۰درصد شهرهای کشور در روی گسل زلزله و ۸۰ درصد جمعیت تحت تاثیرمسائل مربوط به زلزله است؛ نزدیک به ۴۹۶ شهر در مسیر رودخانه ها و ۳۱۵ شهر به علت عوامل طبیعی در معرض طغیان سیل است و در استان قزوین نزدیک به ۵۸ روستا در معرض خطر سیل است؛ اعتباراتی که به استان ابلاغ می شود در راستای طی کردن مراحل چهارگانه مددیریت بحران است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین ادامه داد: در سال گذشته ۱۰میلیاردتومان اعتبار به استان ابلاغ شد که از این میزان، نزدیک به ۷۵ پروژه را طراحی کردیم که ۷۰ درصد این پروژه‌ها در راستای جلوگیری از سیل بود؛ خسارت در بخش سرمازدگی شامل یک هزار و ۸۸۱ میلیارد تومان بود و در این راستا هیات دولت سه مصوبه برای استان تعریف کرد.

مهدیخانی گفت: در حوزه سیل طی سال جاری نزدیک به ۱۱۰ میلیارد تومان خسارت مربوط به سیل بویین زهرا، الموت و طارم بود و در بخش حمایت از کشاورزان نیز مقرر شده بود تا نزدیک به ۳۵میلیارد تومان از طریق بیمه به حساب کشاورزان پرداخت شود که در حال حاضر ۲۷ میلیارد تومان به حساب آنها پرداخت شده و مابقی آن در دست اجرا است.

وی افزود: سایر خسارتها شامل خسارت آتش سوزی نزدیک به ۷۰میلیاردتومان خسارت است که آتش سوزی صنایع و نشر موادشیمیایی در یکی از شهرستانهای استان اتفاق افتاد و حریق مواد شیمیایی تمام شهرستانهای استان به غیر از شهرستان آوج را برگرفته بود که از جمله این حریق ها می‌توان به حریق شرکت رزیتان، شرکت مکرر در شهر لیاء، حریق شرکت تسویه روغن در شهرستان بویین زهرا اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین مطرح کرد: در سال گذشته ۱۸ مورد غرق شدگی در استان صورت گرفت که در سال جاری به تعداد ۹ مورد کاهش یافت؛ همچنین حریق مراتع در سال گذشته ۲۶۰ هکتار بود که در سال جاری به ۹۰ هکتار کاهش یافته است؛ وجود چنین آماری می طلبد که فرهنگ پیشگیری را جایگزین مقابله کنیم و بخشی از پیشگیری به مردم هم بستگی دارد  و اگر مردم در کنار دستگاهها قرار نگیرند و مشارکت نداشته باشند، موفق نخواهیم شد.

مهدیخانی گفت: این آمادگی را داریم که هر دستگاهی بدون هزینه آموزش هایی را برای مدیریت بحران برگزار کنیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.