یزد - محمدرضا عرشیان گفت: برای ایجاد یک جو همدلی و عزم همگانی در جهت پیگشیری از جرائم و آسیب های اجتماعی، طرح ۴۰ مسجد ۴۰قاضی در یزد اجرا می شود.

طرح ۴۰مسجد ۴۰قاضی در یزد اجرا می شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی  دادگستری استان ، محمدرضا عرشیان معاون فرهنگی دادگستری استان یزد در آیین افتتاح طرح ۴۰مسجد ۴۰ قاضی که به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در مسجد امیر چخماق برگزار شد، اظهار داشت: ایجاد یک عزم همگانی و مسئولیت اجتماعی در جهت پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی در گرو ارائه آگاهی و اطلاعات مؤثر به آحاد جامعه است.

وی افزود: وقتی مردم از موضوعات مبتلابه استان در دادگاه ها اطلاع پیدا کنند و راهکار های فائق آمدن بر مشکلات و پیشگیری به آنان ارائه گردد بدون تردید یک عزم همگانی در تحقق کاهش و جلوگیری از آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی شکل می گیرد و باعث کاهش ورودی پرونده به دادگستری می گردد.

این مقام قضایی به وجود پرونده های زیاد در موضوع دعاوی خانوادگی اشاره کرد و گفت: وجود این تعداد پرونده در موضوع دعاوی خانوادگی زیبنده نظام اسلامی نیست که می توان با آسیب شناسی موضوع و تبیین علل و عوامل تزلزل بنیان خانوده در میان مردم، خانواده ها را نسبت به بسیاری از مسائل توجیه و آگاه کرد.

وی خاطر نشان ساخت: وقتی که مردم بدانند علت بسیاری از دعاوی خانودگی و طلاق ها عدم فراگیری مهارت های زندگی است، بدون تردید آموزش مهارت های زندگی به فرزندانشان را در اولویت قرار می دهند.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد، ارتقاء آگاهی های حقوقی، کاهش آسیب های اجتماعی، ترویج معروف و جلوگیری از منکرات را هدف طرح ۴۰مسجد ۴۰قاضی برشمرد و گفت: باید رشد و بلوغ انقلاب اسلامی در ۴۰ سالگی را همراه با رشد و تعالی اندیشه مردم جشن گرفت.

شایان ذکر است طرح ۴۰ مسجد ۴۰ قاضی با هماهنگی دادگستری استان و همکاری سازمان بسیج حقوقدان به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اجرا می شود و مقامات قضایی با حضور در مساجد پر جمعیت در بین مردم سخنرانی کرده و به پرسشهای حقوقی و قضایی آنان پاسخ می دهند.

انتهای پیام / 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.