۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 636631

یزد- شهر تاریخی یزد این روزها حال و هوای عجیبی دارد این شهر که در تاریخ ۱۸تیرماه ۱۳۹۶به ثبت جهانی رسید و پس از تبریک گفتن متوالی سران و مسئولان کشوری چه خوابها که برای ثبات مدیریت شهری این شهر دیده نشد و اینکه هرمسئولی با وعده و وعید های خود قولهایی دادند ولی چند ماهی است که این شهر تاریخی بدون شهردار و استاندار وفرماندار اداره می شود و این سه پست مهم استان با سرپرست اداره می شود.

شهری جهانی که توسط سرپرست‌ها اداره می‌شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، قانون منع بکار گیری بازنشستگان باعث شد بسیاری از افرای که بازنشسته شده اند پست های مدیریتی خود را ترک کرده و این قانون شامل استانداری یزد هم شد و «زمانی قمی» ۱۶ آبان پست استانداری رایزد ترک کرده و محمدعلی طالبی معاون سیاسی امنیتی استانداری سرپرست استانداری یزد را برعهده گرفت.  

شهر تاریخی یزد این روزها حال و هوای عجیبی دارد  این شهر که در تاریخ ۱۸تیرماه ۱۳۹۶به ثبت جهانی رسید  و پس از تبریک گفتن  متوالی  سران و مسئولان کشوری چه خوابها که برای ثبات مدیریت شهری این شهر دیده نشد و اینکه هرمسئولی با وعده و وعید های خود قولهایی دادند ولی چند ماهی است که این شهر تاریخی بدون شهردار و استاندار وفرماندار اداره می شود  و این سه پست مهم استان با سرپرست اداره می شود.

استانداری بدون استاندار

با  انتخاب «طالبی» به عنوان سرپرستی استانداری، گمانه زنی ها برای انتخاب استانداربه  اوج رسید و تاکنون به دلیل عدم معرفی استاندار توسط وزارت کشوراین گمانه زنی‌ها ادامه دارد و هر روز یک گزینه بومی وغیر بومی برای تصدی استانداری معرفی می شود و تا کنون هیچ کدام ازاین گزینه ها نهایی نشده است.

شهرداری بدون شهردار

«مهدی جمالی نژاد» از شهرداران موفقی بود که با حضور یکساله خود درشهر یزد توفیقات نسبتا خوبی کسب کرد و پس از یکسال فعالیت در استان جمالی نژاد به یک باره سر از وزارت کشوردر آورد و وی به معاون عمرانی وزارت کشورمنصوب شد و پس از رفتن جمالی نژاد از شهرداری یزد در تاریخ  ۴مهرماه «مشتاقیون» معاون مالی شهرداری به عنوان سرپرست شهرداری یزد منصوب شد تا اینکه اعضای شورای پنجم  پس از رایزنی‌های متعدد «مجتبی فرهمند» را به عنوان شهردارجدید یزد انتخاب کردند، ولی حکم فرهمند که بیش از ۵۰ روز است که توسط شورای شهر به عنوان شهردار منتخب انتخاب شده تاکنون توسط وزارت کشور به تائید نرسیده و در این بین اعضای شورای شهر ازاینکه این حکم به تصویب نرسیده بسیار دلخور هستند و شهرداری یزد هم تاکنون با سرپرست که روزهای پایانی حکم سرپرستی خود را طی می کند، اداره می شود.

 فرمانداری بدون فرماندار

از سوی دیگر فرمانداری یزد هم مدتها است که با سرپرستی اداره می شود حکم سرپرستی «عباس حیدری» هم به پایان رسیده است وعملا این نهاد مهم هم در استان هم اکنون بدون فرماندار اداره می شود.  

یک شهروند یزدی در گفتگو با خبر نگار قدس آنلاین اظهارداشت: در استان یزد متاسفانه به قابلیت های افراد توجه نمی شود وهمه چیز سلیقه ای بوده و افرادی که دراستان هم اکنون در راس امورهستند اکثر آنها دارای توانایی لازم برای اداره امور استان  نیستند و همه به دنبال منافع  خود هستند.

شهروند دیگری معتقد است دراستان همه به فکر منافع خود هستند و از افرادی که دارای سمت و مناصب خاصی هستند حمایت می‌کنند و بسیاری از این افراد کارآمدی لازم را ندارند و با رابطه و سفارش در راس امور قراردارند و متاسفانه بسیاری از پروژه ها ی استان  نا تمام مانده و کسی پاسخگو نیست  و یزد شهری که ثبت جهانی شده است، اصلا حال و روز خوشی ندارد  امیدوارم  مسئولان کشوری به حال استان یزد فکری کنند.

توقع همکاری بهتری از وزارت کشور داریم

«الهه جورابی» نایب رئیس کمیسیون خدمات شهری یزد نیز در این رابطه به خبرنگار قدس آنلاین گفت: روز چهارشنبه پس از نشست اعضای شورای شهر، این اعضاء نامه ای را خطاب به وزیر کشور نوشتند و خواستار این شدند که هرچه سریعتر حکم شهردار منتخب یزد  ابلاغ شود.

وی افزود: همانگونه که اعضای شورای شهر یزد  با استعفای «جمالی نژاد» برای تصدی پست در وزارت کشور همکاری کردند ما هم امید  واریم وزارت کشور دراین رابطه با اعضای شورای شهر همکاری داشته باشد.

 جورابی تصریح کرد : متاسفانه یزد نه استاندار دارد نه شهردار و نه فرماندار و ما نمی دانیم شکایت خور را به کدام نهاد استانی ببریم و با  پیگیری هایی که توسط نماینده ولی فقیه دراستان انجام شده وهمچنین نامه امروز اعضای شورای شهر، امیدواریم هرچه سریعتر تکلیف شهردار منتخب مشخص شود.  

وی در واکنش به این سوال که آیا امکان اینکه حکم شهردار منتخب تایید نشود وجود دارد، خاطرنشان ساخت: شهردار منتخب از سوی اعضای شورای شهر که منتخب مردم هسنتد  انتخاب شده در صورتی که ایشان  توسط وزارت کشوررد صلاحیت شوند و اگر این رد  صلاحیت منطقی باشد ما هم تابع نظر وزارتخانه خواهیم بود ولی درصورتی که رد صلاحیت شهردارمنتخب منطقی نباشد شورای شهرهم با اعلام اعتراض خود خواهان بررسی بیشتر این پرونده خواهد بود.

این عضو شورای شهر تصریح کرد: امید واریم هرچه سریعتر حکم شهردار منتخب ابلاغ شود و به نظر شورای شهر که منتخب مردم شهر هستند احترام گذاشته شود تا مردم شهر یزد از این بلاتکلیفی بیرون بیایند.

تاخیر در ابلاغ  حکم شهردار نوعی بی احترامی به مردم استان است

لازم به ذکر است پیش از این «مرتضی شایق» نایب رئیس  شورای اسلامی  اسلامی شهر یزد در جلسه علنی شورا در گفتگو با خبرنگاران گفته بود: تاخیر در ابلاغ  حکم شهردار جدید یزد در واقع نوعی بی‌احترامی به نظر مردم استان یزد است.

شایق افزود : شهردار جدید که توسط شورای شهر انتخاب شده است  یکی از ظرفیت ها ی بومی و متخصص استان هست  که با رای اعضای شورا انتخاب شده  و وزارت کشورهرچه سریعترنسبت به تعیین تکلیف شهردار منتخب اقدام کند.

وی افزود : شهردار شخصیت حقیقی و حقوقی بالایی دارد وتاخیردر ابلاغ حکم شهردار منتخب  به نوعی بی احترامی به مردم استان و بازی کردن با آبروی افراد است و بیش از ۴۰ روز است  که حکم شهردار جدید  هنوز ابلاغ نشده است.

  نایب رئیس  شورای اسلامی شهر یزد با انتقاد از بی تدبیری در وزارت کشوردر ابلاغ این حکم، گفت: اگر این کم کاری  توسط وزارت کشور صورت گرفته شده باشد من به نمایندگی از مردم استان شورا را ترک کرده و تا تعیین تکلیف نهایی شورا در جلسات شورا  حضور نخواهم یافت  .

شایق خاطرنشان ساخت: متاسفانه در استان ما شاهد ورود مدیران غیر بومی هستیم  و آنطور که باید مدیران بومی تربیت نشده و از سوی دیگر به مدیران بومی بها داده نشده  اسا و امیدواریم مردم و افراد فرهیخته یزد فارغ ازهرگونه اختلاف نظر های سیاسی  و درگیری ها ی داخلی  برای رسیدن به درجات بالای مدیریتی استان وکشور حمایت و تقویت شوند.  

 در پی تماس های مکرر خبرنگار قدس آنلاین با ۳ نماینده استان برای پیگیری این مسئله، متاسفانه هیچ یک از نمایندگان محترم مردم یزد پاسخگو نبودند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.