در نشست مشترک وزرای نیرو و مسکن ایران و عراق، طرف عراقی آمادگی کشورش را برای حضور و فعالیت شرکت های ایرانی در حوزه عمران و بویژه اجرای طرح های آب و فاضلاب و شیرین سازی آب اعلام کرد.

استقبال عراق از اجرای طرح های آب و فاضلاب توسط شرکت های ایرانی

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران پس از دیدار با بنگین ریکانی، وزیر آبادانی، مسکن و شهرسازی عراق گفت: در این نشست در خصوص گسترس روابط و مشارکت بخش خصوصی ایران در طرح های مسکن بویژه اجرای طرح های آب و فاضلاب با وزیر عراقی گفتگو و تبادل نظر داشته ایم.

وی افزود: براین اساس توانمندی های جمهوری اسلامی و شرکت های ایرانی و آمادگی آنان برای اجرای طرح های آب و فاضلاب و نیز تولید آب شیرین را به اطلاع مقام عراقی رسانده شد.

وزیر نیرو تصریح کرد: همچنین در این نشست از وزیر مسکن و شهرسازی عراق برای سفر به ایران دعوت به عمل آمده است تا از نزدیک با توانمندی های جمهوری اسلامی در حوزه های مربوطه آشنا شود.

'بنگین ریکانی' وزیر آبادانی، مسکن و شهرسازی عراق نیز پس از دیدار 'رضا اردکانیان' وزیر نیرو گفت: در مذاکرات امروز بر گسترش روابط بخصوص در اجرای طرح های عمرانی در عراق تاکید شد.

 وی گفت: عراق تمایل دارد از فناوری و توانمندی شرکت های ایرانی در اجرای طرح های آب و فاضلاب استفاده کند.

ریکانی افزود: ما بر سر ادامه و گسترش همکاری مشترک اتفاق نظر داریم و در این جلسه همچنین در خصوص اجرا و توسعه و استفاده از منابع آب مشترک میان دو کشور بحث گفتگو کردیم.

وزیر مسکن و شهرسازی عراق گفت: در این زمینه نیاز به هماهنگی و رایزنی های بیشتری وجود دارد.

ریکانی اضافه کرد: درخصوص شرکت های ایرانی و مطالبات مالی آنها از طرف عراقی و حل مشکلات مربوطه نیز گفتگو انجام شد و تلاش می کنیم آن را حل کنیم.

وی تصریح کرد: در این دیدار دو طرف بر ادامه و توسعه همکاری و کار مشترک تاکید داشتند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.