اعضای 5 نفره خانواده کاشمری با اقدام به موقع یکی از اعضای خانواده و حضور به موقع اورژانس115، از مرگ ناشی از گازگرفتگی نجات یافتند.

خانواده 5 نفره کاشمری از مرگ ناشی از گازگرفتگی نجات یافتند

به گزارش خبرگزاری قدس آنلاین ، اعضای یک خانواده 5 نفره در شهر کاشمر که دچار گازگرفتگی شده بودند با اقدام به‌موقع یکی از اعضای خانواده و نیز حضور به‌موقع اورژانس از مرگ ناشی از گازگرفتگی نجات یافتند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر با اشاره به تماس تلفنی صبح امروز با مرکز اورژانس 115 کاشمر، مبنی بر مسمومیت اعضای یک خانواده با گاز مونوکسید کربن، گفت: بلافاصله دو دستگاه آمبولانس اورژانس 115 ظرف مدت 4 دقیقه پس از تماس در محل حاضر با انجام اقدامات اولیه، مصدومانی را که دچار کاهش سطح هوشیاری و تهوع شده بودند را برای مداوا به بیمارستان شهید مدرس(ره) کاشمر انتقال دادند.

محمدجواد یزدانی با اشاره مسمومیت مرد 45 ساله، خانم 37 ساله و سه پسر 14، 13 و 3.5 ساله که همگی از اعضای یک خانواده بودند، ابراز داشت: خوشبختانه با اقدام به‌موقع انجام‌شده یکی از اعضای خانواده و حضور به‌موقع عوامل اورژانس 115 و نیز اقدامات درمانی، وضعیت عمومی مصدومان خوب است.

وی بابیان اینکه گاز سمی مونوکسید کربن یکی از خطرناک‌ترین گازهایی است که می‌تواند باعث مسمومیت تنفسی و مرگ شود، افزود: این گاز بی‌رنگ و بی‌بوست که براثر احتراق ناقص مواد سوختنی تولید می‌شود، بنابراین انتظار می‌رود ضمن استفاده از وسایل گرمایشی استاندارد، از باز بودن مسیر دودکش آن اطمینان کسب کنند تا شاهد بروز اتفاق ناگواری نباشیم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کاشمر سردرد، سرگیجه، تهوع و بی‌قراری، تنگی نفس، خمیازه کشیدن بیش‌ازحد، کاهش دید، کبودی دست‌وپا و دور لب‌ها، تشنج و بیهوشی را از نشانه‌های هشداردهنده مسمومیت با گاز مونواکسید کربن عنوان کرد و خاطرنشان کرد: در صورت احساس و مشاهده چنین مواردی لازم است ابتدا جلوی دهان و بینی خود را با ماسک یا پارچه مرطوب بپوشانید، سپس وسیله گرمازا را خاموش و درب و پنجره را بازکنید و به‌شتاب فرد مصدوم را از منطقه آلوده وارد هوای آزاد کنید و به‌سرعت با اورژانس115 تماس بگیرید.

مسئول آتش‌نشانی کاشمر نیز با اشاره به اینکه وقوع این حادثه توسط عوامل اورژانس 115 به ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی اعلام شد، گفت: بلافاصله گروه امداد و نجات از ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی شهید چمران به محل اعزام شد.

امیر نژادرحیم بابیان اینکه سیستم گرمایشی استفاده‌شده در این منزل مسکونی، پکیج بوده است، افزود: در بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد که دودکش پکیج در پشت‌بام فاقد کلاهک اچ است، به‌طوری‌که به دلیل سرد بودن هوا و نیز وزش باد شدید منجر به سرایت گاز مونوکسید کربن به داخل منزل شده بود.

وی با اشاره به اینکه مادر خانواده، متوجه پخش گاز مونواکسید کربن در فضای خانه شده و از فرزندش می‌خواهد که سریعاً درب و پنجره‌ها را باز کند، یادآور شد: خوشبختانه با این اقدام به‌موقع و نیز حضور به‌موقع عوامل اورژانس اعضای 5 نفره این خانواده از مرگ ناشی از گازگرفتگی نجات یافتند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.