خراسان جنوبی-علی اکبر حدادیان در خطبه های امروز نماز جمعه بشرویه گفت: حضور حماسی مردم وفادار به نظام ولایی جمهوری اسلامی اقتدار عظمت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی را نهادینه کرد

حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ اقتدار عظمت و ولایتمداری مردم ایران را نهادینه کرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه ,"حجت‌الاسلام شیخ علی اکبر حدادیان "امام جمعه موقت بشرویه در خطبه های نماز جمعه این هفته که با حضور اقشار مختلف مردم مومن و نماز گزار و مسئولین استانی و شهرستانی و در محل مصلای نماز مسجد جامع میدان برگزار شد؛ با اشاره به نقش انفاق در سلامت جامعه گفت: یکی از ارکان سلامت هر جامعه انسانی همگرایی و زندگی مسالمت آمیز افراد آن جامعه است؛ که زمینه بالندگی مردم را رقم می‌زند.

 وی با نقل روایات و آیات اسلامی هم گفت: آنچه که خداوند به جامعه انسانی دستور داده؛ مسئله انفاق و کمک به همنوع است که بایدنعمت ها و برکاتی که خداوند به ما داده به نیازمندان و محرومین انفاق شود؛ تا زمینه محرومیت زدایی در جامعه فراهم گردد.

 امام جمعه موقت بشرویه ترویج فرهنگ ارزش های دینی را یکی دیگر از ارکان سلامت جامعه برشمرد و گفت :خداوند در دستورات خود امر به اقامه نماز و ترویج فرهنگ این معروف اثرگذار کرده است و وظیفه داریم به این مسئله توجه بیشتری کنیم .

حجه الاسلام حدادیان به شیوه‌های کمک و انفاق به مردم هم اشاره داشت و گفت: برابر آموزه‌های دینی آنجا که باید فرهنگ انفاق ترویج شود و از واجبات دین به شمار می رود؛ خداوند دستورداده تا زکات را به عنوان انفاق به صورت عینی پرداخت کنیم تا هم زمینه ترویج آن فراهم شود و هم به مصارف عمومی و به خصوص محرومیت زدایی در روستاها و توسعه فضاهای مذهبی کمک شود؛ اما در کمک به محرومین و نیازمندان باید انفاق و صدقه را در حالت خفی انجام داد ؛تا آبروی نیازمندان حفظ ورعایت شود .

وی گفت : در انفاق و صدقه دادن باید اولویت ها را در نظر گرفت چرا که خداوند دستور داده کمک ها را با رعایت صله رحم به جای آورید و ابتدا به پدر و مادر ؛اقوام و خویشان و سپس محرومین و درماندگان کمک کنید؛ چرا که انفاق تنها پرداخت وجوهات مادی و مالی نیست بلکه انجام صله رحم خود نوعی انفاق و کمک است که خداوند پاداش آن را آمرزش گناهان و خطاها در نظر گرفته است.

 امام جمعه موقت بشرویه در خطبه دوم نماز؛ با قدردانی از حضور منسجم مردم مومن و نمازگزاران و به خصوص قشرزحمتکش کشاورزان در نماز جمعه و جماعات, تلاش  این قشررا نوعی عبادت خالصانه در راه خدا دانست و گفت: کشاورزان ؛دامداران و تمام کسانیکه در تامین مایحتاج مردم تلاش می کنند؛عبادت خالصانه را برای خدا انجام می دهند وخداوند به اندازه هر دانه گندمی که می کارند پاداش چندین برابر به آنها می‌دهد.

 وی با اشاره به فرارسیدن نهم دی ماه سالروز حماسه بصیرت افزایی مردم ایران هم گفت: حماسه نهم دی ماه سال ۸۸ اقتدار ؛عظمت و ولایتمداری ملت ایران اسلامی را در اطاعت از ولی فقیه و امام عزیز حضرت آیت الله خامنه ای (حفظه الله تعالی) نهادینه کرد؛ و چشم فتنه و فتنه گران را کورنمود .

وی گفت:نظام حاکمیتی جمهوری اسلامی از آغاز پیروزی دستخوش فتنه گری گروههای معاند داخلی و خارجی بوده است ,ولی مردم با ایمان و انقلابی ایران اسلامی در خنثی سازی فتنه ها همیشه پیشگام و پیشقدم بوده اند؛ و این نشانه بصیرت و آگاهی مردم است .

حجه الاسلام حدادیان به نقش رهبری در هدایت مردم در جریان حماسه نهم دی ماه ۸۸ اشاره کرد و گفت :هدایت ؛بصیرت افزایی و ورود موثر مقام معظم رهبری در جریان فتنه ۸۸ ؛زمینه حرکت خودجوش مردمی از پاسداری از دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی شد, و مردم عزیز با اطاعت پذیری از حضرت امام خامنه ای (حفظه الله تعالی) از ارزش‌های دینی خود حمایت کرده و خط بطلان بر جریان فتنه و فتنه گری کشیدند.

  امام جمعه موقت بشرویه تحرکات رژیم‌های استکباری آمریکا و اسرائیل در منطقه را محکوم کرد و گفت: رژیم استکباری آمریکا و هم‌پیمانان او همچون اسرائیل و عربستان که با هزینه‌های بسیار سنگین می خواستند دامنه سلطه‌گری خود را بر کشورهای اسلامی گسترش دهند؛ امروزه با شکست مواجه شده و با خفت و خواری از سوریه و افغانستان عقب‌نشینی می‌کنند و انشالله به زودی افول این رژیم‌ها نزدیک است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.