همدان- حمیدرضا متین گفت: با کارت بازرگانی که بعد از سال ۹۶ صادر شده است امکان ترخیص کالا ها را نداریم و بازرگان قبل از اقدام به واردان باید هماهنگی لازم را به سازمان صمت انجام دهند.

تخصیص ارز فقط برای واردات کالای اساسی

به گزارش قدس آنلاین،  حمید رضا متین رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان همدان در مراسم تجلیل از صادرگنندگان برتر استان همدان  با یادآوری این که تخصیص ارز برای همه بخش های فعال در حوزه واردات نمی توانیم داشته باشیم اظهار کرد: دلیل آن هم نامناسب بودن وضعیت ارزی است.

وی همچنین با گلایه از این که استان همدان در تامین لاستیک وارداتی ثبت سفارشی نداشته است افزود: از واردکنندگان تقاضا داریم با تعاملی که با سازمان صمت استان دارند در این حوزه اقدام ضروری را انجام دهند. همچنین همه می دانیم شرایط ارزی کشور طبیعی نیست و تخصیص ارز برای کالاهای اساسی ظرف مدت ۷۲ساعت تا ۴روز انجام می شود.

وی با بیان اینکه شرایط تخصیص ارز خیلی مناسب نیست، گفت: نمیتوانیم تخصیص بالای ارزی داشته باشیم اما برای کالاهای اساسی امکان تخصیص ارز داریم؛ برای کالاهای گروه اول هم شرایط تامین ارز نیمایی فراهم است و باید ارز مورد نیاز خود را  از صرافی‌ها تامین کنند.

رئیس سازمان صنعت،معدن و تجارت استان گفت: برای تامین ارز مورد نیاز واحد های صنعتی که  پیشرفت کاری ساخت واحد آنها به ۸۵ درصد رسیده هم شرایط تامین و اختصاص ارز مهیا شده است؛ همچنین  با کارت‌های بازرگانی که از سال ۹۶ به بعد صادر شده امکات ترخیص کالا نیست.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.