گیلان - علی بهارمست گفت: رودخانه‌های رشت به جای فرصت و رونق اقتصادی به یک تهدید تبدیل شده اند.

رودخانه‌های رشت به تهدید تبدیل شده‌اند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شهرداری رشت، سرپرست شهرداری رشت علی بهارمست آلودگی رودخانه های زرجوب و گوهر رود را از معضلات رشت عنوان کرد و گفت: فقط شهرداری و آب منطقه‌ای متولی این رودخانه‌ها نیستند و برای حل مشکل آنها نیازمند عزم استانی و حتی ملی هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر رودخانه در هر کجای دنیا از وسط شهر بگذرد، سبب رونق اقتصادی منطقه می شود،اضافه کرد: رودخانه‌های رشت به جای فرصت و رونق اقتصادی به یک تهدید تبدیل شده و حتی زمین های اطراف رودخانه‌های رشت نیز به دلیل و آلودگی این رودخانه ها ارزان شده است.

بهارمست با اشاره به اینکه ورود فاضلاب خانگی و بیمارستانی باعث آلودگی بیش از حد رودخانه‌های رشت شده است، خاطرنشان کرد: می‌توان با تهیه طرح کلی و مشخص شدن وظایف دستگاه‌های متولی در فازهای کوچک و برنامه‌ریزی مشخص نسبت به پاک‌سازی آن‌ها اقدام کرد.

 فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهر شورای اسلامی شهر رشت در ادامه در خصوص وضعیت نا مناسب رودخانه های رشت گفت: حرف های بسیار زیبایی در جمع متخصصین شنیده می‌شود، اما متاسفانه هیچ اقدامی برای حل مشکلات زیست محیطی شهر رشت علی الخصوص در زمینه دو رودخانه و تالاب عینک شکل نگرفته است.

رییس کمیسیون بهداشت و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت افزود: در بحث اعتبارات رقم های متفاوتی گفته شده است و باید بدانیم همه این رقم های گفته شده بسیار ناچیز است.

شیرزاد بزرگترین مشکل حل نشدن معضل آلودگی های رودخانه های رشت را فقدان مدیریت یکپارچه شهری دانست و از همه سازمان های ذیربط خواست که باهم بنشینند و در حل معضل همکاری کنند.

وی گفت: از فاجعه در محلات کم برخوردار که بگذریم در داخل محله های مرکزی شهر رشت هم مردم از بوی تعفن و فاضلاب رنج می‌برند و در برخی محلات مردم بیش از بیست سال است که طومار جمع کرده‌اند و به مسئولین ارائه داده‌اند اما مشکل شان لاینحل باقی مانده است.

شیرزاد گفت: به دلیل اینکه بسیاری از امور رفع معضل رودخانه‌ها به سازمان های دیگر مربوط می شود مردم مشکلات را از چشم شورا و شهرداری می‌بینند و باید اقدامات بزرگی انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.