همدان - حجت الاسلام محمد کاروند گفت: بر ترویج ایجاد وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه تاکید کرد و گفت: روابط عمومی با کمک رسانه‌های جمعی می‌توانند نیازهای روز جامعه را برای ایجاد وقف‌های جدید به صورت بسیار گسترده تبلیغ و فرهنگ سازی کنند.

وقف‌ها باید متناسب با نیازهای روز باشد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان ، محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان در نشست اندیشه‌ورز روابط عمومی‌های اوقاف منطقه غرب کشور در همدان با بیان اینکه مسئولان روابط عمومی نقش بسیار مهمی در جهت دهی به افکار عمومی دارند، گفت: هم افزایی و هماهنگی بیشتر مدیران روابط عمومی‌های اوقاف و امور خیریه با رسانه‌ها موجب ترویج فرهنگ وقف در جامعه می‌شود.

کاروند با بیان اینکه هزینه‌کردهای اوقاف در راستای اجرای امینانه نیت واقفین باید اطلاع رسانی شود و این امر از جمله ماموریت‌های واحدهای روابط عمومی و اطلاع رسانی است، افزود: با توجه به اقدامات گسترده دشمنان در محیط فضای مجازی در راستای حمله به دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی باید تمامی مدیران روابط عمومی با نگاه تخصصی به این امر ورود داشته و دستاورهای انقلاب برای آحاد مردم تشریح و تبیین شود.

کاروند با اشاره به آسیب فضای مجازی به خصوص در میان اقشار کودک و نوجوان افزود: لزوم توجه جدی متولیان و رصد و پالایش محتوای فضای مجازی در راستای جلوگیری از توطئه‌های شوم دشمنان در زمینه انتقال سبک زندگی غربی و تهاجم سازمان یافته فرهنگی باید توسط تمامی نهادهای مسئول لحاظ شود.

مدیر کل اوقاف استان همدان به اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه آسیب‌های فضای مجازی عنوان داشت: برای سالم سازی فضای مجازی نیازمند تولید محتوا به صورت بسیار گسترده هستیم و ادارات اوقاف و امور خیریه به خصوص در این راستا نقش اثر گذاری بر عهده دارند چراکه بسیاری از کاربران این فضا به دلیل فقدان محتوای مناسب در معرض لغزش قرار می‌گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه همدان بهترین خروجی جلسه منطقه‌ای اندیشه‌ورز را انتقال تجربیات و انجام همفکری‌های بیشتر دانست و بیان کرد: اینگونه جلسات به نزدیک شدن روابط عمومی‌های اوقاف برای هم‌افزایی‌های و انتقال دانش و افزایش سطح مهارت کمک می‌کند.

کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف استان همدان نیز افزود: بحث و گفت و گو پیرامون مسائل تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف و بیان نقاط ضعف و قوت در حوزه ماموریتی روابط عمومی از اهداف اصلی برگزاری این نشست‌های منطقه‌ای است.

رامین غلامی کارشناس روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل اوقاف استان همدان اظهار داشت: در این نشست برنامه‌های انجام شده سالجاری واحدهای روابط عمومی اوقاف و امور خیریه منطقه غرب کشور برای شرکت کنندگان تشریح و موانع و مشکلات احتمالی برای اجرای برنامه‌ها نیز مورد سنجش و ارزیابی قرار گرفت.

مجتبی عباسی کارشناس روابط عمومی و امور بین الملل سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست با بیان نقش راهبردی واحدهای روابط عمومی در سطح ادارات کل اوقاف و امور خیریه، عنوان کرد: لزوم توجه دقیقه به برنامه‌های سازمانی و اجرای اثرگذار برنامه‌های واحدهای روابط عمومی و مخاطب شناسی دقیق از وظایف کارشناسان روابط عمومی و اطلاع رسانی است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.