خراسان شمالی- علی اصغر رضازاده گفت: ۲۸ ماده معدنی از ۶۸ ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

ابلاغ ۱۷۸ میلیارد ریال جهت انجام پروژه برق رسانی و راهسازی معادن استان

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، علی اصغر رضازاده رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی اظهار داشت: ۱۷۸ میلیارد ریال اعتبار توسط ایمیدرو برای اجرای پروژه های راهسازی و برقرسانی معادن شهرستان های بجنورد، گرمه، جاجرم و اسفراین اختصاص یافته است.

وی درباره حمایت های ایمیدرو از معادن این استان اظهار داشت: ایمیدرو امسال برای اتمام طرح های ناتمام بخش معدن این استان ۲۰ میلیارد ریال اعتبار اختصاص داده است.

رضازاده درباره پرداخت تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه مناطق روستایی و اشتغال روستایی به معدنکاران استان، گفت: این تسهیلات با نرخ چهار، ۶ و هشت درصد پرداخت می شود و تاکنون ۱۰ نفر متقاضی شده اند.

وی گفت: سهم استان از تسهیلات این منابع، ۱۲ هزار میلیارد ریال است که ۱۰ درصد از این رقم سهم معادن است.

رضازاده با بیان اینکه این تسهیلات برای تجیهز، آماده سازی و خرید و تامین تجیهزات معادن پرداخت می شود افزود: پرداخت تسهیلات به مواد معدنی سنگ های تزئینی و فلزی در اولویت است؛ معدن کاران که برای دریافت تسهیلات در زمینه تامین وثیقه با مشکل رو به رو هستند، مورد حمایت صندوق ضمانت سرمایه گذاری معادن قرار می گیرند.

رئیس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این صندوق تاکنون تسهیلات سه طرح معدنی استان را به مبلغ ۳۵ میلیارد ریال ضمانت کرده است؛ ۲۸ ماده معدنی از ۶۸ ماده معدنی موجود در کشور در خراسان شمالی وجود دارد و میزان ذخیره قطعی معادن استان یک میلیارد و ۵۸ میلیون تن و میزان ذخیره استخراج اسمی معادن ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن است.

لازم به ذکر است سالانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار تن ماده معدنی در استان خراسان شمالی استخراج می شود و میزان سرمایه گذاری در بخش معدن استان هم یکهزار و ۳۴۰ میلیارد ریال گزارش شده است.

/انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.