رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق در دیدار با رئیس جمهوری سوریه، پیام نخست وزیر عراق را تقدیم وی کرد.

فالح الفیاض با بشار اسد دیدار کرد

به گزارش گروه بین الملل قدسآ نلاین، «فالح الفیاض»، رئیس سازمان الحشد الشعبی و شورای امنیت ملی عراق با «بشار الاسد»، رئیس جمهوری سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

شبکه المیادین لبنان شنبه (۸ دی) گزارش داد که فالح فیاض در دیداری که امروز با بشار اسد در دمشق، پایتخت سوریه داشت، پیام «عادل عبدالمهدی»، نخست وزیر عراق را به وی تقدیم کرده است.

دفتر ریاست جمهوری سوریه با اشاره به این دیدار و پیام نوشت که این پیام حول محور تقویت روابط دوجانبه و اهمیت توادم هماهنگی بین دو کشور سوریه و عراق در همه زمینه‌ها به ویژه در مسئله مقابله با تروریسم و همکاری موجود بین دو طرف به ویژه در مرزهای مشترک بوده است.

بر اساس بیانیه دفتر ریاست جمهوری سوریه، دو طرف طی این دیدار در مورد تحولات و تغییرات منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو و رایزنی کردند.

بشار  اسد در این دیدار تأکید کرد که «حوادث مثبتی که منطقه به ویژه در زمینه بازگشت امنیت و ثبات به بیشتر شهرهای عراقی و سوریه شاهد آن است، تاکیدی است بر این مسئله که اراده مردم این منطقه در حفظ حاکمیت کشورهایشان از طرح و توطئه‌های خارجی قوی‌تر بود».

بعد از اشغال مناطق وسیعی از خاک سوریه و عراق از سوی گروه تروریستی داعش طی سال‌های گذشته، دو کشور همکاری برای مقابله با تهدیدهای این گروه تروریستی را آغاز کردند.

ارتش عراق با موافقت دولت سوریه بارها وارد خاک این کشور شد و با گروه‌های تروریستی و عناصر داعش درگیر شد. گذشته اط این، از ابتدای فروردین ماه، جنگنده‌های عراق مرتب مواضع عناصر باقیمانده داعش را در استان دیرالزور سوریه بمباران می‌کند.

منبع: فارس

انتهای پیام/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.