نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: اولین کارگروه رسیدگی به وضعیت آب مشهد به ریاست وزیر نیرو در ۱۰ روز آینده در تهران برگزار خواهد شد.

 مشهد بحرانی ترین شهر کشور ازنظرآب شرب است /دولت دربودجه 98 برای خراسان رضوی کم گذاشته است/ وضعیت شرکت پدیده روز به روز بدتر میشود

به گزارش قدس آنلاین، نصرالله پژمان فر در پاسخ به خبرنگار ما گفت: وضعیت آب شرب شهر مشهد یکی از جدی ترین مشکلات موجود در کشور است. آقایان کلانتری، رئیس سازمان محیط زیست کشور و اردکانیان وزیر نیرو اعلام کرده اند که مشهد بحرانی ترین شهر کشور از لحاظ تامین منابع آبی است.

وی افزود: هر ساله سطح آب مشهد ۹۰ سانتی متر افت می کند و نشست سالیانه زمین نیز ۳۰ سانتی متر است. میزان حجم آب ذخیره شده در پشت سد دوستی نیز هر سال کاهش می یابد. با این شرایط برای تامین آب شرب مشهد با مشکلات اساسی و جدی روبرو هستیم. این وضعیتی خطرناک است و نمی توان آن را نادیده گرفت.

وی عنوان داشت: از سال گذشته، کارگروه رسیدگی به وضعیت آب شرب مشهد را تشکیل داده ایم. این کارگروه به صورت هفتگی برگزار شده است و در برخی از جلسات آن، نماینده دادستانی، رئیس اداره آب و فاضلاب مشهد و مدیر کل سازمان آب خراسان و برخی دیگر از مسئولان ذی ربط حضور داشته اند.

وی اظهار داشت: در این زمینه پیشنهادات کارشناسی با در نظر گرفتن شرایط موجود دشت مشهد، جمع آوری شده و و این پیشنهادات را ماه گذشته تحویل آقای اردکانیان داده ام. از ایشان خواستم که به عنوان متولی اصلی موضوع تامین آب مشهد ریاست کارگروه را به عهده بگیرند. همچنین اگر تامین بودجه لازم است و یا مباحث مدیریتی مورد نیاز است خود ایشان مستقیما اقدام کنند. مطابق هماهنگی ها قرار است، حداکثر در ۱۰ روز آینده اولین کارگروه تامین آب مشهد به ریاست وزیر نیرو برگزار شود و پس از این جلسه هر دو ماه یک بار برگزار خواهد گردید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی طرح انتقال آب از دریای عمان به مشهد را در شرایط کنونی بیهوده خواند و گفت: مشکلات تامین آب شرب مشهد بحثی به روز است و نیاز است که به سرعت برای آن چاره اندیشی شود. اما طرح انتقال آب از دریای عمان به مشهد طرحی دراز مدت است. مطالعات این طرح هنوز انجام نشده است. نمی توانیم دست روی دست بگذاریم و منتظر بمانیم تا ببینیم در سالهای طولانی آینده چه شرایطی برای شهر مشهد رخ خواهد داد.

افزایش میزان اعتبارات استان در بودجه ۹۸ ناچیز و غیرمنطقی است

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به میزان اعتبارات استان خراسان رضوی در بودجه ۹۸ گفت: سال گذشته سهم استان خراسان رضوی از اعتبارات بودجه، پنج هزار و ۹۲۴ میلیون تومان بوده است که این مقدار در سال ۹۸ افزایشی ۵ درصدی خواهد داشت. اما دیگر استان ها شاهد رشدی بیشتر از ۵ درصد در بودجه خود نسبت به سال گذشته بوده اند که از این نظر در حق استان خراسان رضوی جفا شده است.  

وی ادامه داد: با توجه به زائر پذیر بودن، قومیت‌های مختلف، داشتن بیشترین مرز با کشورهای همسایه و مسائل امنیتی که مشهد دارد باید رشد اعتبارات به همان میزان ۸ درصد باشد، اما متاسفاته حدود ۵ درصد اعتبارات به خراسان رضوی تعلق گرفته است که این مسئله منطقی نیست.

وی در خصوص ردیف بودجه حاشیه شهر مشهد و بودجه زیارت تصریح کرد: سال گذشته ردیف بودجه مستقلی برای مشهد به میزان ۱۵ میلیارد تومان پیش بینی شده بود که با توجه به معضلات و مشکلاتی که در این حوزه‌ها وجود دارد اگر تمام آنهم اختصاص داده می شد باز هم رقم قابل توجهی نبود اما امسال به بنظر می رسد دولت همان مقدار را هم برای مشهدی ها در نظر نگرفته است.

پژمانفر گفت: معضلات و مشکلات حاشیه شهر مشهد مشکلات ملی است و فقط به مدیریت شهر مشهد مربوط نمی شود. اما در سال جدید هم برای دو ردیف حاشیه شهر و بودجه زیارت چیزی اختصاص داده نشده است و با این وضعیت به مشکل برخواهیم خورد.

وی افزود: در مبحث اعتبارات عمرانی استان، امسال با کاهش ۱۴ درصدی مواجه هستیم. با توجه به اینکه قسمتی از این اعتبارات به پروژه ها اختصاص می یابد و قسمتی دیگر صرف تامین حقوق و مزایای کارمندان  می شود و این حقوق هر ساله با افزایش روبرو خواهد شد باید بگویم متاسفانه پروژه های عمرانی استان سال آینده با رکود مواجه خواهند شد.

هر ثانیه تاخیر در انتخاب استاندار خراسان رضوی مضر است و در کارنامه دولت و وزیر کشور ثبت خواهد شد

حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر در ارتباط با انتخاب استاندار برای خراسان رضوی گفت: انتخاب استاندار به وزیر کشور و هیات دولت ارتباط دارد و ما هم در این حوزه هیچ دخالتی نمی‌کنیم، اما گلایه این است که چرا آنقدر انتخاب استاندار برای خراسان رضوی طول کشیده است.

وی تصریح کرد: قانون منع به کارگیری بازنشستگان بسیار روشن و شفاف بود و دولت می دانست که بزودی استاندار سابق خراسان رضوی بازنشسته خواهد شد. چرا قبل از اینها برنامه ریزی نکردند تا استان با خلا استاندار و شهر با نبود فرماندار روبرو نشود. استان ما با ویژگی ها و اهمیتی که دارد نباید خالی از مسئول و معاون سیاسی و معاون عمرانی و فرماندار باشد.

وی افزود: باید استاندار آینده خراسان رضوی فردی توانمند باشد و بتواند از رکود و تعطیلی مراکز تولیدی و خدماتی جلوگیری کند.

زخم کهنه ای به نام پدیده

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی درادامه گفت: متاسفانه موضوع شرکت پدیده شاندیز تبدیل به زخم کهنه ای شده است. به تمام سرمایه گذاران و سهامداران این شرکت اعلام می کنم که با کمال تاسف با این روندی که اکنون درحال انجام است، در سالهای آینده فقط میتوان از مردم عذرخواهی کرد و هیچ کاری دیگر نمی توان انجام داد.

وی ادامه داد: اکنون قسمتی از دارایی های پدیده به بانک ها پرداخت می شود و قسمتی دیگر خرج حقوق و مزایای کارکنان و عوامل اجرایی پدیده شاندیز می شود و با این شکل نمی توان انتظار داشت تا مشکل سهامداران پدیده حل شود.  

پژمانفر در خصوص مشکلات تیم فوتبال پدیده اظهار کرد: تیم پدیده برای ما یک افتخار است و این شهر همیشه یک یا دو تیم در حوزه ورزش و در رشته های مختلف داشته است. حال که مردم و جوانان شهر با جدیت پای تیم پدیده ایستاده‌اند، چرا این تیم باید با بلاتکلیفی مواجه شود؟ چرا در زمان اوج عملکرد ، سایه کسر امتیاز روی سر تیم باشد؟ چه کسی پاسخگوی این عوامل است؟ وقتی استاندار و فرماندار نداریم باید این مسایل را از کجا پیگیری کنیم؟

پژمانفر با بیان اینکه چرا تیم پدیده در یک فضای مبهم قرار گرفته است، تصریح کرد: من از بلاتکلیفی و سو مدیریت در تیم پدیده گلایه دارم. می گویند دادستان دستور داده است تا تکلیف شرکت پدیده شاندیز روشن نشده است از پرداخت حق و حقوقات بازیکنان تیم پدیده جلوگیری شود. اگر این موضوع صحت داشته باشد چرا تکلیف تیم و بازیکنان را مشخص نمی کنید؟ اگر قرار است امتیاز این تیم به شخص یا مجموعه ای دیگر منتقل شود سریعتر انجام دهید و اگر قرار است پدیده تیمداری کند باید هر چه زودتر مشکلات پرداختی برطرف شود.

وی افزود: این تیم در لیگ امسال بسیار درخشان ظاهر شده و جوانان و مردم مشهد را امیدوار کرده است. چرا باید با بلاتکلیف گذاشتن تیم، کادر فنی و بازیکنان را دلسرد کرد و تیم را با بحران مواجه نمود؟

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.