هافبک تیم ملی فوتبال ایران ضمن انتقاد از برخی ناملایمتی‌ها به این تیم در آستانه جام ملت‌های آسیا گفت: فقط می‌جنگیم تا مردم را خوشحال کنیم و نمی گذاریم جام قهرمانی از دستمان بلغزد.

جهانبخش: یکی از بهترین نسل‌های فوتبال ایران را داریم

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، علیرضا جهانبخش درباره اتفاقات چندماه اخیر پیرامون خود و تیم ملی فوتبال ایران صحبت کرد. هافبک ملی پوش برایتون انگلیس که نگرانی هایی بابت مصدومیت او برای حضور در ترکیب تیم ملی فوتبال ایران در رقابت های جام ملت های ۲۰۱۹ امارات وجود داشت در خصوص مصدومیت خود و همچنین تعریف و تمجیدها و انتقاداتی که در روزهای واپسین مانده به این‌بازی ها از کارلوس کی روش می شود صحبت های مفصلی را انجام داد.

مشروح این گفتگو در ادامه می آید:

 *ابتدا از وضعیت خودت برایمان بگو. خیلی ها نگران وضعیت سلامتی ات هستند.

- علیرضا جهانبخش: در ابتدا جا دارد از خبرنگارانی که همراه تیم ملی بوده و هستند تشکر کنم. متاسفانه در ماه های اخیر ناملایمتی هایی بود اما به هر حال اصحاب رسانه که در کنار تیم ملی هستند کمک می کنند تا بتوانیم به افتخار بزرگ ملی برسیم. نباید به راحتی از این اتفاقات مثبت بگذریم. خوشبختانه باشگاهم موافقت کرد یکی دو روز زودتر از موعدی که قرار بود تمرینات تیمی را ترک کنم به تیم ملی ملحق شوم. شرایط تیم ایران هم بسیار خوب است  و تمرینات طبق برنامه پیش می رود.

* آیا می توانی در جام ملت های آسیا برای تیم ملی بازی کنی؟

- روز به روز شرایطم بهتر می شود و امیدوار هستم به زودی بتوانم به جمع بازیکنان تیم برای انجام تمرینات گروهی اضافه شوم.

* اما خیلی ها نگران هستند که به جام ملت ها نرسی.

-همانطور که گفتم شرایط تیم بسیار خوب است. آسیب دیدگی پای من هم روز به روز بهتر می شود. با ادامه این روند می توانم با تیم کار کنم و مشکلی برای بازی کردن نخواهم داشت.

* در این مدت افراد زیادی علیه تیم ملی موضعگیری داشته اند. نظرت در این خصوص چیست؟

- به هر حال نمی توانم این موضوع را کتمان کنم. برایم جای تعجب داشت. معمولا در هر کشوری باشگاه‌ها وجهه متفاوتی نسبت به تیم ملی دارند. البته آنها در همین زمینه هم با ما قابل قیاس نیستد. با این حال در تمام دنیا تیم ملی برای تمام کشور است و باشگاه‌ها هواداران خاص خودشان را دارند. می خواهم آلمان را مثال بزنم. اگر باشگاه بایرن مونیخ با تیم ملی آلمان مشکل داشته باشد آنها نسبت به پیراهن تیم ملی خودشان جبهه نمی گیرند. ناملایمتی هایی که برای تیم ملی در آستانه جام ملت ها به وجود می آید غیر قابل توجیه است. انتظار اعضای تیم فقط حمایت بوده است و فکر نمی کنم خواسته غیرمعقولی باشد.

* به هر حال مردم هم یک‌سری انتظارات از اعضای تیم دارند که دوست دارند رعایت شود و شاید این خواسته ها برآورده نشده که چنین واکنش هایی به همراه داشته است.

- صد درصد این ارتباط دوسویه است. اما فراموش نکنیم که در کشوری مثل ایران فوتبال خیلی حرف ها را می تواند بزند. در همین جام جهانی با نتایجی که گرفتیم میلیون ها نفر به کوچه و خیابان آمدند. به دور بعد نرفتیم اما مردم دیدند چقدر تلاش کردیم و جنگیدیم که آنها را خوشحال کنیم. البته هر چقدر به جام ملت ها نزدیکتر می شویم حس همدلی بین اعضای تیم نیز بیشتر می شود.

* فکر می کنی مشکل کار کجاست؟

- واقعا هیچ کجا! یک موضوعی را که تا به حال بیان نکرده ام الان می خواهم بگویم. متاسفانه مدام و مستمر می گویند مردم از تیم ملی دلسرد شده اند و هیچکس دلش با تیم نیست! این تکرار، آزاردهنده و اشتباه است. اتفاقا اصلا اینطور نیست. هرکس من را می بیند درباره شرایط تیم ملی سوال می پرسد. می بینم تمام مسائل را بطور دقیق می داند. اینها نشان می دهد کسی از تیم ملی فاصله نگرفته است. چنین اتمسفری که مطرح می شود حقیقی نیست و در دنیای مجازی جریان دارد.

* حمایت مسئولان از تیم ملی به اندازه کافی بوده است؟

- من می خواهم بگویم طبیعی است که پس از جام جهانی از ما انتظار داشته باشند اما خودتان بهتر می دانید  آنها نه تنها هیچ تلاشی نداشتند بلکه فکری هم برای کمک به تیم ملی نکردند.

* البته خیلی ها هم گفته اند چرا بازیکنان علیه مدیران ورزشی صحبت کرده اند و این حرف ها را منتسب به آقای کی روش کردند. مسعود شجاعی هم به این حرفها واکنش نشان داد.

- نمی دانم چرا فکر می کنند ما این حرف های در سینه را از آقای کی روش الهام می گیریم. اتفاقا ایشان می گوید اصلا به این صحبت ها توجه نداشته باشیم. می گوید به هیچ وجه دیگر نباید به این مسائل بپردازیم.

شاید آنها می خواستند با کت و شلوارهایشان بیایند و عکس یادگاری بگیرند. به هر حال مهم نیست. ما تلاش می کنیم و می جنگیم تا هموطنانمان را شاد کنیم. وظیفه اصلی ما مشخص است و می خواهیم به موفقیت برسیم. حضور مسئولان در رسیدن به اهدافمان تغییری ایجاد نمی کند. شاید هرکس علیه تیم ملی هم حرف بزند برخی ها بگویند حرف آن شخص نیست و یک فرد خاصی باعث شده تا او اینچنین صحبت کند. نباید به این چیزها اهمیت داد. برای هواداران فوتبال ایران می جنگیم و دلشان را شاد خواهیم کرد.

*همین هوادار هم انتظارش بالا رفته و می گوید ایران باید قهرمان جام ملت ها شود. فکر می کنی چنین تفکری در شرایط فعلی تیم ملی امکان پذیر باشد؟

- همانطور که گفتم طبیعی است آنها نیز چنین انتظاری از تیم ملی کشورشان داشته باشند. به هر حال تیم ملی ایران است و برای این مردم بنا شده است. هیچ کس نمی تواند بگوید مردم حق ندارند با تیم ملی کشورشان رویاسازی کند و تنها معطوف به چندبازیکن و فرد می شود. به هر حال نتایج خوبی در جام جهانی گرفته شده است که انتظارات را بالا برده است. مقابل سه ابرقدرت دنیا بازی کردیم و نتایج خوبی هم گرفتیم. حالا هم کادرفنی مدام به ما همین موضوع داشتن مسئولیت در قبال مردم کشور را گوشزد می کند. مطمئن باشید با تمام توان برای تحقق آرزوهای یک ملت خواهیم جنگید تا آنها بازهم از ما راضی باشند.

* کی روش در فاصله چندروز مانده به جام ملت ها روی کدام نکته تاکید زیادی دارد؟

- او شاید در مجامع عمومی از مشکلات تیم بگوید اما وقتی وارد اردوها و شرایط تیمی می شویم تنها نکته ای که به آن اشاره می کند تمرکز است. می گوید فقط به پیراهنی که بر تن دارید فکر کنید. بسیاری از بازیکنان تیم ملی در لیگ های خوبی بازی می کنند و عملکرد خوبی هم دارند. همین امر باعث می شود مردم از آنها انتظار داشته باشند تا در تیم ملی هم خوب باشند. با این حال نواقص بسیاری در تیم ملی وجود دارد اما انتظارات در حد این امکانات نیست و بسیار بالاست. مشکلاتی مانند لباس تیم و بازی تدارکاتی در کشورهای مثل هلند و انگلیس واقعا خنده‌دار است. با تمام این تفاسیر کی روش تلاش می کند ما را حرفه ای نگه دارد و تلاس هم می کنیم نتیجه بگیریم.

* فکر می کنی جام ملت های ۲۰۱۹ در امارات هم باعث شود مثل جام جهانی روسیه درخشش داشته باشید؟

 - شخصا به جام جهانی به عنوان مکانی که بخواهد من را یک پله رو به جلو ببرد نگاه نمی کردم. به هر حال من در فصل قبلی که هلند بودم عملکرد خیلی خوبی داشتم و پس از آن هم بازی هایم در تیم ملی به جام جهانی ختم شد. در این رقابت ها هم عملکرد متفاوتی مقابل سه تیم که از بهترین ها دنیا هستند داشتیم. خوشبختانه با تمام این تفاسیر خیلی خوب توانستیم نتیجه بگیریم و برای خودم هم مثبت بود. پس از جام جهانی قصد داشتم استراحت کنم و پس از آن تصمیم گرفتم پیشنهادات جدی ام را پیگیر شوم. بین لسترسیتی و برایتون تصمیم گرفتم به برایتون بروم.

* از این انتخاب راضی هستی؟

- جزو اهدف بزرگم حضور در لیگ آلمان و انگلیس بود. سه سال قبل از اینکه به آلکمار بروم برایتون من را می خواست. همیشه می گفتم اگر دوباره به من پیشنهاد بدهند می روم. این نکته را هم بگویم که پیشنهاد لسترسیتی مبلغ بسیار بالاتری نسبت به برایتون داشت. خیلی ها فکر می کنند به خاطر بحث مالی برایتون را انتخاب کردم. اما حس خوبی که من نسبت به برایتون داشتم باعث شد این انتخاب را کنم.

* حالا به عنوان بازیکنی که دومین حضورش در جام ملت های آسیا را تجربه می کند کدام تیم را متحدتر می بینید؟ تیمی که در سال ۲۰۱۵ استرالیا وارد زمین شد یا تیم فعلی؟

- هر تیم شرایط خاص خودش را دارد. چهارسال پیش ستاره هایی مثل آقایان نکونام، سیدجلال حسینی و آندرانیک تیموریان داشتیم. ستاره‌های بزرگ تیم که در آن زمان بودند را الان نداریم اما حالا ترکیبی از تجربه و بازیکنان جوان وجود دارد. حس می کنم این تورنمنت بسیار متفاوت تر از قبل خواهد بود. فعل خواستن را به بهترین شکل صرف می کنیم. نگاه خودم و هم تیمی هایم بسیار مثبت است. به جرات می گویم یکی از بهترین نسل های فوتبال ایران را داریم و می توانیم تاریخ ساز شویم.

* کی روش از تقابل دوباره با عراق در جام ملت های آسیا به عنوان بغض در گلو مانده یاد کرد. تو چه حسی نسبت به این بازی داری؟

- چهارسال پیش جام به راحتی از دستمان افتاد اما حالا دیگر این جام لغزش نخواهد کرد. می خواهیم به موفقیت برسیم.

* اگر قرار باشد به فینال برسیم فکر می کنی با چه تیمی بازی خواهیم کرد؟

- سطح فوتبال آسیا بسیار پیشرفت کرده است و رقبای جدی مانند ژاپن و کره جنوبی  و استرالیا داریم. حریفان سنتی ماند عربستان هم تیم های خوبی دارند. کار سختی داریم.

* به رویای عکس یادگاری با جام چقدر فکر می کنی؟

شب و روز! لحظه ای نیست که به این موضوع فکر نکنیم.

* اگر قرار باشد در فینال بازیکنی گل بزند حدس می زنی کدام هم تیمی ات است؟

کریم انصاری فرد. پس از آن هم سردار آزمون و مهدی طارمی. دوست دارم به جام برسم. آرزوی قلبی ام همین است.

* به عنوان سئوال پایانی؛ اگر قهرمان شویم تغییر قیافه نمی دهی؟ مثل اینکه ریش هایت را بتراشی یا موهایت را از ته بزنی؟

ایده هایی در سر داریم اما هنوز بطور جدی به آن فکر نکردیم. اما چنین کاری را هم شاید انجام دادیم. بطور ویژه به آن فکر نکرده بودم.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.