همدان- پیمان ترکمانه گفت: از راهبردهای اصلی و مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) توان افزایی دانش فنی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد است تا این عزیزان خود شغلی را برای تامین هزینه‌های زندگی داشته و به عبارتی خود کفا شوند روی پای خود بایستند.

توافق کمیته امداد امام(ره) و اداره تعاون برای توانمد سازی مددجویان

 به گزارش قدس آنلاین، پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان اظهار کرد: تفاهم‌نامه همکاری و مشارکت نظام‌یافته در همه  زمینه‌های ممکن با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود برای تحقق اهداف تفاهم‌نامه و رویکرد ارایه خدمات حمایتی و توانمندسازی مددجویان بین این اداره کل و اداره تعاون اجرایی شده است،از راهبردهای اصلی و مهم کمیته امداد امام خمینی(ره) توان افزایی دانش فنی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد است تا این عزیزان خود شغلی را برای تامین هزینه‌های زندگی داشته و به عبارتی خود کفا شوند روی پای خود بایستند.

وی با اشاره به محورهای این همکاری که آموزش، پژوهش و بازرگانی است گفت: تشکیل هسته‌های صادراتی، ایجاد اشتغال پایدار، بازاریابی محصولات تولیدی مددجویان و خدمات فنی  از دیگر اهداف این تفاهم نامه  همکاری مشترک بین ۲ مجموعه کاری تعاون و کمیته امداد است.

 مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان افزود: توانمندسازی و استقلال اقتصادی نیازمندان با تشکیل تعاونی‌های تولیدی، توزیعی و خدماتی و همچنین فراهم آوردن بسترهای لازم در امر بازاریابی و فروش محصولات تولیدی مددجویان نیز از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه است.

مدیرکل کمیته امداد استان همدان تعهدات کمیته امداد در تفاهم‌نامه را اطلاع‌رسانی به مددجویان در خصوص ظرفیت‌های اشتغال و بازاریابی اتاق تعاون، برنامه‌ریزی برای ارائه مشاوره شغلی و آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای، ساماندهی طرح‌های کوچک به‌منظور خوشه سازی و ایجاد مجتمع‌های تولیدی و خدماتی (طرح‌های تجمعی)، هدایت مددجویان به سمت تشکیل تعاونی‌ها و بهره‌گیری از ظرفیت تعاونی‌ها و کمک به بازاریابی و فروش محصولات مددجویان اعلام کرد.

دبیر اتاق تعاون استان همدان نیز در ادامه با اشاره به تعهدات اتاق تعاون در تفاهم‌نامه گفت: معرفی ظرفیت‌های بنگاه‌های اقتصادی تابعه برای جذب کار مددجویی، معرفی ظرفیت‌های تعاونی‌ها برای راه‌اندازی خوشه‌های کسب‌وکار مددجویان، ارائه خدمات نمایشگاه‌های استانی و بین‌المللی به مددجویان، معرفی بازارهای رقابت‌پذیر برای هدایت مددجویان و بازاریابی محصولات آن‌ها و ارائه خدمات مشاوره کسب‌وکار برای ایجاد اشتغال پایدار مددجویی از وظایف این نهاد در تفاهم‌نامه است.

براین اساس توافق شد که تفاهم نامه مشترک بین کمیته امداد امام خمینی ره استان  همدان و اداره کل تعاون استان به مدت ۲ از سال جاری در حوزه های یاد شده با امضای نمایندگان هر ۲ نهاد اجرایی شود و امکان تمدید آن هم بعد از پایان مدت تفاهم نامه قابیلت اجرا دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.