البرز - ‌حسین محمدی با بیان اینکه استقرار و فعالیت مشاغل مزاحم و آلاینده در محدوده شهر کرج موجب سلب آسایش و تهدید علیه محیط زیست است، گفت: ساماندهی مشاغل وصنوف مزاحم در کلانشهر کرج معطل مانده‌است.

ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم در کلانشهر کرج معطل مانده‌است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حسین محمدی رئیس کمسیون محیط زیست ‌شورای شهر کرج صبح یکشنبه در نطق پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر اسلامی کرج  در که خصوص فعالیت مشاغل و صنوف مزاحم درسطح شهر کرج ‌اظهار کرد: ‌استقرار و فعالیت مشاغل مزاحم و آلاینده در محدوده شهر کرج موجب سلب آسایش و تهدید علیه بهداشت عمومی و محیط زیست را فراهم آورده است.

وی با اشاره به اینکه به استناد بند ٢٠ ماده ٥٥ قانون شهرداری ها و ماده یک آیین نامه ساماندهی مشاغل و اصناف مزاحم شهری شهرداری ها موظف به رفع مزاحمت مشاغل و اصناف مزاحم هستند، گفت: شهرداری نسبت به صدور حکم انتقال جابجایی یا رفع مزاحمت از طریق اصلاح فرآیند کار تغییر فعالیت با نو سازی آنها اقدام کند.

محمدی در ادامه افزود: در صورت عدم اجرای حکم شهرداری توسط مشاغل مزاحم اصناف موظف است نسبت به تعطیلی آنها اقدام کند.

وی اضافه کرد: به استناد ماده ٣ آیین نامه ساماندهی مشاغل شهرداری و دستگاه های ذیربط در ظرف مدت ٣ سال موظف هستند نسبت به اجرای ساماندهی مشاغل اقدام کنند.

رئیس کمسیون محیط زیست شورای شهر کرج با بیان اینکه از زمان شروع بکار شورای پنجم این مهم مورد توجه قرار گرفته است، افزود: تکالیفی برای شهرداری در این خصوص در کمیسیون مصوب شده است ولی متاسفانه علی رغم گذشت حدود یک سال از مصوبات و تکالیف قانونی جلسه ای تشکیل نشده است و در اجرای تکالیف شهرداری، ساماندهی مشاغل و صنوف مزاحم تاکنون معطل مانده است.

وی خاطرنشان کرد: ‌در تاریخ ١٥ اسفند سال گذشته به منظور ایجاد مجتمع های صنفی و کارگاهی پیش بینی شده را بایستی ارائه می شد هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

این عضو شورا اضافه کرد: در خصوص آلاینده های مزاحم بر اساس شدت میزان مزاحمت و آلاینده دسته بندی و نسبت به ساماندهی اقدام کنند که این مورد نیز تاکنون صورت نگرفته است.

محمدی با تاکید بر اینکه شهرداری از طریق پیگیری اتاق اصناف و سایر دستگاه های ذیربط نسبت به تهیه بانک اطلاعاتی صنوف داخل شهر اقدام کند ‌گفت: جمع آوری و ساماندهی درب و پنجره سازی ها، ‌سنگ فروشان حاشیه اتوبان کرج - ‌قزوین با همکاری شهرداری کمالشهر و استانداری صورت بگیرد.

وی ادامه داد: ‌شهرداری همچنین ساماندهی مشاغل چوب فروشان، تانکرسازان، ‌باربند سازان حاشیه اتوبان در جاده مخصوص همچنین مزاحمت های مبل فروشان خیابان امیری و تبدیل به نمایشگاه مبل اقدرا در دستور کار قرار دهد.

محمدی به مصوبات معطل مانده در جلسات گذشته تاکید کرد و گفت:  علی رغم پیگیری این موارد شهرداری هیچ اقدامی برای تشکیل جلسه و اجرای مصوبات نداشته است.

وی با بیان اینکه با وجود چند اداره و سازمان در ساختار بدنه که مسئولیت و اقدامات فوق را برعهده دارند هنوز اقدام نشده است ‌گفت: ‌کوتاهی برای انجام چنین وظایف مهمی که با سلامت و روح و روان شهروندان ارتباط دارد قابل قبول نیست و شهرداری باید پاسخگو باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.