۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
کد خبر: 636965

افرادی که سال ۸۸ به نمایندگی از میرحسین موسوی در ستاد انتخابات کشور یا جلسه با رهبری حضور داشتند و مدعی تقلب و معترض نتایج انتخابات بودند چه کسانی بودند و الان کجا هستند؟

به گزارش گروه سیاسی قدس‌آنلاین، ۱۰ سال از حوادث سال ۸۸ گذشته و در آستانه دهمین سالگرد حماسه ۹ دی شاهد حضور و فعالیت عناصر اصلی یا مرتبط با این حوادث در عرصه سیاسی و رسانه‌ای و اجرایی کشور هستیم، در چنین شرایطی بازخوانی حوادث سال ۸۸ که منجر به حماسه مردمی ۹ دی شد، اهمیت قابل توجهی دارد.

اهمیت این موضوع آن قدر زیاد است که بایستی در قالب مستندهای عمیق مطرح شود تا مخاطب بداند اصل ماجرای فتنه چه بود و چگونه و به چه علت این جریان دوباره بر سرکار آمده است.

وظیفه هرکسی که نسبت به تاریخ انقلاب دغدغه دارد، پرداختن به این موضوع است و نباید منتظر صداوسیما یا سازمان‌های دیگر همچون سازمان تبلیغات و غیره بود. همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند باید آتش به اختیار به ارائه مستندهای تحلیلی و عمیق از حوادث سال ۸۸ و حماسه ۹ دی و تحولات ۱۰ سال اخیر پرداخت.

جریانی که سال ۸۸ نه ماه کشور را به آشوب کشیدند، چند سال بعد دوباره بر سرکار آمدند و این عملاً نوعی دهن‌کجی به مردم و نظام است. پرداختن به این موضوع در قالب مستند می‌تواند لایه‌های عمیق این موضوع را برای مردم باز کند.

حوادث بعد از فتنه ۸۸ و رویدادهای ۱۰ سال اخیر نشان می‌دهد که جریان مدعی تقلب در آن سال، چه جریان وقیحی بوده است. از این جهت که آن‌ها مدعی تقلب در انتخابات ۸۸ شدند و بعد از ۱۰ سال نه تنها نتوانسته‌اند که حرفشان را ثابت کنند بلکه به تناقض‌گویی‌های مکرر در این باره افتاده‌اند و مهم‌تر این که جریانی که نظام و کلیت آن را متقلب و اهل هر نوع ظلم و ستم می‌دانست، خودش در همان ساختار الان قدرت را به دست گرفته است و به روی خودش هم نیاورد که چند سال قبل چنین ادعاهایی را کرده است.

این مسئله یکی از بدیهی‌ترین و اولیه‌ترین موضوعاتی است که افکار عمومی و نخبگان سیاسی باید به آن توجه کنند.

جریان مدعی تقلب در سال ۸۸ بسیار وقیح است چون انواع اتهامات را به نظام جمهوری اسلامی زد، بعد هم ژست تحریم و قهر با انتخابات را گرفت، ولی بدون فاصله در انتخابات بعدی شرکت و با ترفندهای جنگ روانی از مردم رأی گرفت و به روی خودش هم نیاورد که سال ۸۸ چه گفته بود.

به روی خودش نیاورد که این نظام همان نظام سال ۸۸ بوده است و شورای نگهبان، دفتر رهبری، سپاه، قوه قضائیه، نهادهای امنیتی و غیره تغییری نکرده‌اند و تنها دولت عوض شده است.

این جریان وقتی به قدرت رسید، ادعاهای دیگری کرد که نشان‌دهنده قدرت‌طلبی‌شان است. علاوه بر این جریان مدعی تقلب در سال ۸۸ همواره اعلام می‌کرد که منجی مردم و بهتر کردن اوضاع است، اما تحولات بعد از سال ۹۲ به خوبی نشان داد که این ادعایشان هم دروغ بوده است.

افرادی که سال ۸۸ به نمایندگی از میرحسین موسوی در ستاد انتخابات کشور یا جلسه با رهبری حضور داشتند و مدعی تقلب و معترض نتایج انتخابات بودند چه کسانی بودند و الان کجا هستند؟ بیژن زنگنه وزیر فعلی نفت، عباس آخوندی، وزیر مستعفی راه و شهرسازی در دولت هستند یا بودند، محمدعلی نجفی و مرتضی الویری از نمایندگان ستاد کروبی هم در شهرداری و شورای شهر تهران حاضر شدند.

این افراد و جریان، وقتی به عرصه اجرا و مدیریت کشور آمدند سطح کارآمدی خود را نشان دادند و می‌توان نتیجه گرفت همین جریان که سال ۸۸ کشور را به آشوب کشیدند، اگر واقعاً رأی می‌آوردند و قدرت را به دست می‌گرفتند، کار خاصی برای مردم قرار نبود انجام بدهند و فقط دلار ۸۰۰۰ تومانی را ۱۰ سال زودتر به ارمغان می‌آوردند!

بیکاری و رکودی که الان همه متوجه شدند که دلیل آن ناکارآمدی داخلی است را ۱۰ سال زودتر برای مردم می‌آوردند و نکته قابل‌توجه این است که ۹ ماه کشور را در سال ۸۸ به آشوب کشیدند که همین ناکارآمدی را نشان بدهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 2
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توپانی ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
    0 1
    #موسوی_سندتقلب_کو؟؛ موسوی علاوه بر توهین به تمام نمایندگانش که سر صندوقهای رای تا آخرین زمان شمارش آرا بودند و برگه صحت آرا را امضا و تایید نمودند به ملت ایران ومیهن عزیزتوهین کرد و دل شیطان بزرگ راشاد نمود.