البرز - یکصد و سیزدهم جلسه شورای شهر کرج در حالی برگزار شد که اعضای شورا تذکراتی را نسبت به عدم اجرای برخی از تبصره های بودجه و اهمیت توجه به املاک و اموال شهرداری کرج به عنوان سرمایه های شهر به شهرداری داشتند.

ضرورت توجه به املاک و اموال "شهرداری کرج" به عنوان سرمایه‌های شهر

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، یکصد و سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر کرج صبح امروز یکشنبه ‌با حضور اکثریت اعضای شورا و شهردار کرج برگزار شد.

محمدحسین خلیلی اردکانی رئیس کمیسیون نظارت و تحول اداری شورای شهر کرج در خصوص بودجه سال ۹۷ گفت: در این بودجه مقرر شده بود پروژه ای جدید صورت نگیرد و پروژه های عمرانی نیمه تمام تکمیل شود و به عنوان نمونه اجرای قطار شهری کرج که بعد از ۱۴ سال به نتیجه نرسیده است در اولویت قرار گیرد.

وی افزود: ‌تبصره های بودجه بر اساس ردیف های سازمانی و طبق سیاست گذاری های مناسب بررسی و تقسیم بندی شده است و در واقع نقشه راه در این مورد تهیه شد اما بخش مهمی از موارد مربوطه اجرایی نشده است.

غدیر مهدوی دیگر عضو شورای شهر کرج نیز در مورد فروش و به مزایده گذاشتن زمین های تحت مالکیت شهرداری کرج که هفته گذشته در قالب لایحه ای دوفوریتی در صحن شهر شورا مطرح شده است، گفت: این زمین ها و املاک دارای پتانسیل و ارزش افزوده برای شهر کرج است و نباید با ساده ترین راه که واگذاری آن است آنها را از دست داد.

وی افزود: با تشکیل جلساتی در مورد احصاء چنین مواردی اقدام شود چرا که این زمین ها پتانسیلی بالقوه بوده و باید برای تبدیل این سرمایه ها به ارزش افزوده وقت و انرژی صرف کرد.

مهدوی با اشاره به اینکه در چنین پروژه هایی با مشارکت در اجرای طرح ها می توان  نقدینگی و سرمایه خوبی برای شهر ایجاد کرد، افزود: اینها روش هایی برای ایجاد سرمایه پایدار در شهر هستند و اگر چندین پروژه این چنینی در شهر انجام شود نقش مهمی در تامین بخش مهمی از بودجه جاری شهرداری کرج خواهد داشت.

در ادامه جلسه منصور وحیدی نائب رئیس شورای شهر کرج به اهمیت توجه به املاک و اموال شهرداری کرج به عنوان سرمایه های شهر اشاره کرد و گفت: به  حرکت درآوردن موتور محرکه شهر و به نتیجه رساندن پروژه های مهم همچون قطار شهری و بزرگراه شمالی نیازمند انجام چنین اقداماتی در شهر کرج است.

نائب رئیس شورای شهر کرج با بیان اینکه پروژه سرمایه گذاری پارک ایران هنوز راکد مانده است، ‌گفت: اگر ‌این مهم مطابق قرارداد مربوطه اجرایی می شد و به نتیجه می رسید اکنون برای شهر درآمدزایی داشت.

وی افزود: تعیین سهم شهرداری در پروژه مشارکتی میدان بار هم یکی دیگر از این موارد است.

وحیدی با بیان اینکه برخی کارمندان جزء اقداماتی انجام می دهند که مانع برداشتن گام های بزرگ برای شهر است، ‌گفت: این در حالی است که در شورای پنجم طرح های مهمی برای کرج داشته ایم و نیازمند اقدامات اساسی در شهرداری برای اجرای آنها است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.