مدیرکل آموزش‌پرورش خراسان‌رضوی گفت: ۳۶درصد مدارس سطح استان که شامل 16 هزار و 150 مدرسه می‌شوند سیستم متمرکز گرمایشی ندارند.

۳۶درصد مدارس خراسان رضوی سیستم متمرکز گرمایشی ندارند / نبود بخاری نفتی-چکه‌ای در مدارس استان
به گزارش قدس آنلاین ، قاسمعلی خدابنده ، با اشاره به آمار مدارس بدون سیستم متمرکز گرمایشی اظهار کرد: ۳۶درصد مدارس در سطح استان خراسان‌رضوی که شامل 16 هزار  و 150 مدرسه می‌شود، سیستم متمرکز گرمایشی و در نتیجه امنیت کافی را از این نظر ندارند.

مدیرکل آموزش‌پرورش خراسان‌رضوی افزود: این تعداد مدارس که بیشتر در روستاها و یا برخی نقاط شهری که به آن‌جا گازکشی نشده، هستند با استفاده از بخاری گازسوز، نفت‌سوز و نیز بخشی بخاری تابشی_گرمایشی ساختمان خود را گرم نگه‌داشته و خوشبختانه ما در سطح استان بخاری نفتی‌چکه‌ای نداریم.

وی در پاسخ به اینکه چه تدبیری برای ایمن‌سازی اینگونه مدارس اندیشیده شده است، بیان کرد: ما در این زمینه به دادن تذکراتی به کارکنان مدارس و نیز دانش‌آموزان بسنده کرده‌ایم، مدیران مدارس را از داشتن بخاری نفتی منع کرده و بخاری‌های کاربناتی را در اختیار آن دسته از مدارسی که مجبور به استفاده از بخاری نفتی هستند، می‌گذاریم.

خدابنده تأکید کرد: متأسفانه در حال حاظر و با توجه به امکانات محدود مالی آموزش و پرورش، امکان ایمن‌سازی مدارس بدون سیستم گرمایشی پیشرفته حداکثر تا ده سال آینده وجود ندارد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.