مرکز بودجه کاخ سفید اعلام کرد کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۳ درصد دیگر رشد می‌کند و میزان کسری بودجه عربستان هم به ۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌رسد.

کسری بودجه بی‌سابقه آمریکا و عربستان در سال آینده

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، بر اساس آمارهای دفتر بودجه کاخ سفید،‌میزان کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۷ به میزان ۶۶۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۸ به ۸۷۳ میلیارد دلار رسیده است، بنابراین با یک حساب سرانگشتی متوجه می‌شویم که میزان کسری بودجه آمریکا در پایان امسال نسبت به سال گذشته به میزان ۳۲ درصد رشد کرده است.

دفتر بودجه کاخ سفید اعلام کرده است که کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۹ که دو روز دیگر آغاز می‌شود به ۹۸۴ میلیارد دلار می‌رسد یعنی اقتصاد آمریکا سال آینده اوضاع خوبی نخواهد داشت و کسری بودجه این کشور از سال جاری هم ۱۳ درصد بیشتر خواهد شد.

در جدول زیر وضعیت بودجه آمریکا، بدهی و کسری بودجه کاملا مشخص است

دفتر بودجه کاخ سفید میزان بدهی‌های عمومی  آمریکا را در سال ۲۰۱۷ به میزان ۱۴ هزار و ۶۶۵ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۵ هزار و ۷۹۰ میلیارد دلار  عنوان کرده است که تقریبا افزایش ۸ درصدی داشته است.

میزان بدهی‌های آمریکا بر اساس دفتر بودجه کاخ سفید در سال ۲۰۱۹ به میزان ۱۶ هزار و ۸۷۲ میلیارد دلار برآورد شده است که نسبت به سال جاری ۳ درصد رشد خواهد داشت.

*سال آینده کسری بودجه عربستان به ۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌رسد

در گزارش دفتر بودجه کاخ سفید ارقام کسری در لایحه بودجه عربستان سعودی هم اشاره شده است. بر اساس این آمارهای،  عربستان در سال ۲۰۱۸ به میزان ۱۳۶ میلیارد ریال کسری بودجه داشت که معادل ۴.۶ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور است.


پیش بینی شده است که میزان کسری بودجه این کشور به ۱۳۱ میلیارد ریال معادل ۴۲ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور برسد.

در دفتر بودجه کاخ سفید، میزان بدهی عمومی این کشور ۵۶۰ میلیارد ریال و بدهی سال آینده ۶۷۸ میلیارد ریال عنوان شده است،  میزان بدهی عربستان در سال آینده ۲.۶ درصد افزایش می‌یابد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.